Go Back   Trakya Müzik Müzik Çeşitleri Ve kaynakları Bağlama - Saz - Telliler

Bağlama - Saz - Telliler Bağlama - saz kullanan arkadaşlarımız burada (saz dötr telli 4 telli elektro bağlama - bağlamacı arıyanlar sazcılar gruplar)

Cevapla Yeni Konu aç 
 
Seçenekler
Alt 01-22-2010   #1 (permalink)
Enstrumanım
Teşekkür Etmiş: 511
Teşekkür Almış: 2.521

Başarı Gösterimi

Standart Bağlama ve Akortları

 
1-Kısa sap ve uzun sap sap uzunlugunun fiziksel uzunlugu degil perde sayisina gore belirleniyor
Kısa sap 19 perde uzun sap 24 perde olarak isimleniyor.Bu dogru mudur farki yalnizca perde sayisimi belirler?

2-Baglama duzeni ele alindigi zaman

Arif Sag ve Erdal Erzincan'in metodunda
(Bu metodun adi Baglama Metodu kisa sap uzun sap belirtilmemis)

Alt tel : re
Orta tel : sol
Ust teller: la


Zakir Arafat Kısa Sap baglama metodu
( bu metodda isim Kisa Sap olarak belirtilmiş)

Alt tel : re
Orta tel : sol
Ust teller: la

Yukaridaki iki metodda da re bati muziginde ki bilinen re olarak porte ustunde sol anahtarindaki re olarak gosterilmiş.

Cemalettin Kalender Levent Keskin in Temel Baglama Eğitimi adlı metodunda

Alt teller : la
Orta teller: re
Ust teller : mi

burada la sesi bati muziginde sol anahtarindaki do sesi ile eşitlenmiş. Hatta piyano veya akerdiyonun do sesi olarak da ozellikle belirtilmiş.

Şimdi burada benim anlayamadigim noktalar şunlar:

-baglama duzeninde akort kisa sap uzun sap olarak değişiyor mu?

Yani uzunsap da re sol la kisa sapda la re mi gibi

Ancak o zaman ilk iki metodda yazilan egzersizler notalar ve gosterilen nota yerleri hep re sol la duzenine gore sonucta yerleri boyle ezberliyorsunuz.


Son metodda ise la re mi orak isimlendirilmiş bunda da not yerlerini farklı ezberliyorsunuz ustelik bastiginiz nota aslinda la da degil do,
e ozaman alt tellere niye do denmiyorda veya portede nota yazilirken do diye yazilmiyorda la yaziliyor.

Şimdi benim gibi bati muzigi egitimden gelen biri icin inanilmaz kafa karistirici bir durum.

Cunku normal baglama icin yazilmiş tek porte notayi onume alip kolaylik la sol el armonisini bulup calarken simdi onumde duran notayi baglama ile calip

kaydedip daha sonra piyano ile veya gitar ile bu esere eşlik etmek istesem transpozisyonlar yapmam gerekir.



Biliyorum biraz uzun ve biraz da karisik yazdim bu tamamen benim kafa karisikligimin bir eseri

Eger zaman ayirip sorularima cevap verebilirseniz cok mutesekkir olurum.
İyi calismalar diler, tekrar emeginiz icin tesekkur ederim.
Saygilar sevgiler.
Aydin Akinci


C-1 Kısa sap ve Uzun sap olması tamamen müşteri ve kullanıcının isteğine bağlı olup, sap uzunlukları kesinlikler tekne ile orantılı bir durumdur. Perde sayısı belirttiğiniz gibidir.

C-2 Adı geçen bağlama tarzı Kısa Sap ve Bağlama düzenidir. Her iki üstat da Uzun Sap ve Bozuk düzen diye adlandırılan bağlamalardan ve düzenden pek kullanmaz veya çalmazlar. Bağlama akordu belirttiğiniz Re –Sol –La şeklinde olup, illaha da akordu bu notaların gerçek seslerine çekmek gerekmez zira Uzun saplı bağlamalardan da Bağlama akordu yapılıp yararlanıla bilinir bu durumda transpoze denen olgu devreye girer örneğin diyelimkialt tel Re değil de tam gergi payı ile DO çekiyor bu durumda bağlama akordu yapmak gerekirse Do – Fa – Sol gibi akord edilir fakat Re – Sol – La şeklinde sesler kabul edilerek transpoze değerler kullanılır. Karar sesi dediğimiz durumlarda bu transpoze işlemi her zaman ön pilandadır.

Diğer sorunlarınızı yanıtlamayacağım zira cevap iki de bunların çoğuna zaten yanıt bulmuş olacaksınız. Akortlar ve düzenler hakkında benim çok geniş açıklamalarım olmuştur ama isterseniz gene yazabilirim.

Batım müziğinden geldiğinizi söylüyorsunuz ben bu fikre katılmıyorum zira NOTA dünyanın tek ortak Müzik dilidir. Islık bile nota ile çalınır. Davul ritmi bile Nota değerlerini içermektedir. Bunu bağlama ile çalmışsınız, Org ile çalmışsınız, Gitar ile veya zurna ile çalmışsınız hiç fark etmez Nota notadır Müzik Müziktir sadece yorum lar değişir ve estromanlar değişir. Düşünün ki orga yüklü 20 – 30 tane estroman sesi var siz aynı anda tek tuşla sadece estroman değiştirerek çaldığınız veya o anda icra ettiğiniz müziğin seyri değişirmi? Hayır, o halde Müzik aleti değişti nota değişir diye bir olay yoktur.

Akortlar ve Bağlama hakkında bilgiler için aşağıdaki linkten Bağlama üzerinden resimler ile bu durumu daha rahat anlayabileceksiniz. Ayrıca bana olan inanç ve anlayışınız için minnettarım. Türkü Tadında Kalın

İşte Link, [Linkleri Görebilmek için ÜYE girişi yapın yada kayıt olun ]


Verdiğim her yanıta Teşekkür butonunu kullanmanız benim yanıtıma olan duyarlılığınızın ve memnuniyetinizin bir ifadesi, kullanılmayan Teşekkür butonu ise memnuninetsizliğinizi ifade etmektedir. saygı, sevgi ve Türkü tadında kalın,
SAZGRUBU isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için Teşekkür edenler
Alt 01-22-2010   #2 (permalink)
Enstrumanım
Teşekkür Etmiş: 1.549
Teşekkür Almış: 2.067

Başarı Gösterimi

Standart

Eline saglik ustat tesekkurler.
Nejat Levent isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-03-2010   #3 (permalink)
Enstrumanım
Teşekkür Etmiş: 4
Teşekkür Almış: 1
Standart Cevap: Bağlama ve Akortları

Bilgiler için Teşekkürler.
Şimdilik isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-03-2010   #4 (permalink)
Enstrumanım
Teşekkür Etmiş: 102
Teşekkür Almış: 17
Standart Cevap: Bağlama ve Akortları

bu sorunlar tüm bağlama çalan arkadaşların en azından nota ile çalanların vede eşlikcilerin ortak sorunudur..neden alt teller (la)isim olarak sol anahtarlı portedeki 2.aralıktaki la aralığına yazılırda ton olarak piano do dur?bunu iki cevabı var arkadaşlar
1.eğer alt teller piano do tonunda olup dizek üzerindeki gerçek aralığına yazılırsa çoğu nota porteden dışarı taşacak dik sesler için çokca ilave çizgiler eklenmesi gerekecekti.bu gerçek çalım için sorun mu hayır,sadece estetik olarak sorun teşkil ederdi.
2.eğer alt teller piano la kabul edilseydi o zaman da bağlamanın yapısından ötürü akortla pes kalacak bağlamanın kendine has tınısını yakalamak zor olacaktı(tabi bağlama derken bu anlattıklarım tambura tabir edilen 36 veya 38 teknelik bağmlamalar için)
bence sırf bu yüzden müziğimizi geliştiremiyoruz batılı enstrumanlarla eşlikte sorun yaşıyoruz bir sürü kavram karmaşası yaşanmasına yol açıyoruz..sanat müziği ile ilgilenen arkadaşlarda çok daha fazla bu karmaşa
bence ülkemiz konservatuarları müzik sistemini yeniden gözden geçirip bu işin çözümünü bulmalılar..alt teller la ise batıda da doğuda da bizdede 440 la olmalı veya do ise do..tabi bunun için çalınan enstrumanın mesela bağlamanın bir standardını oluşturmak gerek ulusal bir standardını belirlemek gerek öyle elindeki ağacın boyutuna göre standart dışı bağlama yapılmamalı..o zaman bağlamamız ve müziğimiz ulusallıktan çıkar evrenselliğeyayılır..diye düşünüyorum konu oldukça teknik vede uzun kalın sağlıcakla))
sonerçetin isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Alt 03-03-2014   #5 (permalink)
Enstrumanım
Teşekkür Etmiş: 9
Teşekkür Almış: 27
Standart Cevap: Bağlama ve Akortları

baglamanin yeni uzun sap sazin okordu alt tel la orta tel re ust tel si dir
ali07 isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
ali, baglama, davul, gitar, müzik, org, yüklü, zurna

Seçenekler

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Kapalı



Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:02.



Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Trakya müzik 13. yıl

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164