• '' 20 '' Konu Açan yada mesaj yazmış olan Rütbe '' Özel üye '' olucaktır.. Vip üye de 200 konu yada Cevap vermiş olan Rütbe kazanacaktır saygılar

Fidayda A300tr demo

Bir angaralı olaraktan pek fazla hoşuma gitmedi belki hoşumam gitmememisin nedeni ise yamaha kulanmadıgımdan fazla akort tonlamalarını bilmiyorum.Fidayda da en önemli özellik ritimler ne kadar dolgunsa karsınızdaki oynayan veya dinleyen insanları hareketlendirirsiniz.ne varki emek ve ter sarfedilince tşk etmek boynumuzun borcu olur.Başarılarınızı devamını dilerim.Saygılarımla
 
bence güzel olmuş daha iyisini yapabilen varsa o yapsın parmaklarına sağlık...
 
şıkır şıkır .daha ne olsun... ben beğendim valla...
 
daha dikkatli kulak ...komalar yok maalesef...komalara dikkat ve hız çok fazla gibi geldi.saz alt yapının çok altında kalmış..yorumum bu...
 
kardeş hevesini kırmak gibi olmasın ama hatalarını sayayım...

1. 7-15.Sn arasında hata yapmışsın 2 kere..
2.Komalarda hata var..Hemde cok belirgin bir şekilde..

Genede a300tr ile güzel sayılacak bir çalışma..Dahada geliştirebilmek senin elinde..Yaptıgın hatalar böyle cok büyük şeyler değil..Sadece komaları ayarla ve biraz daha rahat çal..

Emeğe saygı teşekkürler..
 
komasız fidayda mı olur komaya dikkat ama emeğe saygı old için iyi diyelim
 
Hocam emeklerinize sağlık güzel olmuş...

Bir Ankaralı olarak ; Fidayda parçasında koma yoktur!..


Fidayda bir bağlama parçasıdır..Orijinali sadece bağlama ile çalınır..Anonim bir parçadır Nida Tüfekçi derlemiştir kaynak olarakta Sadık Ergun-Bayram Aracı'yı göstermiştir..Esasında bağlamada yakın bir tarihe kadar koma kullanılmıyordu..Kullanılmaya başlanmasının sebebi aşağıdaki kaynakta ayrıntılı incelenebilir..Bu kaynaktan bir alıntı sanırım düşüncemi destekleyecektir..

”Muzaffer Hoca (Sarısözen) Antep taraflarında bir köyden bir türkü almış. O türküde karara varılırken Si koma bemolmüş (Si bekardan biraz pest). O zamanlar Yurttan Sesler takip ediliyor yanlışlığa itiraz ederlermiş. Muzaffer Sarısözen bir ay evvelden yazı yazıp sizin türkünüzü filan gün filan saatte okuyacağız dinleyin demiş. İtirazlar gelince ilave perde bağlatmış. Gaziantep türküsü doğru okunsun diye bağlatılan o perde bir daha da oradan kalkmadı sonra hep kullanılır oldu. Sonra transpoze gereği aktarılarak Mi bemol iki Fa diyez iki La bemol iki çoğaldı”. (OD)
”Koma yoktu. Radyo icrası sonrası çıktı. Transpoze icabı perde fazlası gerekti. Önce Si bemol komalı Mi bemol komalı bağlandı. Sarısözen döneminden itibaren başladı”. (AEÇ)
”Sazlar ilk zaman komasızdı. Yöre repertuarı geliştikçe ihtiyaçtan perdeler çoğaldı. Muzaffer Sarısözen’in zamanında oldu” (NT)



Şimdi bu parça komalı çalınıyor olabilir,bazılarınında kulağına daha cazip geliyor olabilir ama ben şahsen bu parçayı hiç bir zaman komalı çalmadım bu güne kadarda bir tepkiyle karşılaşmadım..

Parçanın orijinal notalarında koma yok..Burada yayınlayacaktım ama başka sitenin reklamı vardı google'dan bakabilirsiniz...Saygılar selamlar...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
calmissin emek vermissin ellerine saglik klavyene bereket...
 

Benzer konular

Demonu Paylaş Yine Yarışma Yapalım mı ? Anket

  • Evet

    Oy: 16 66.7%
  • Kararsızım

    Oy: 7 29.2%
  • Hayır

    Oy: 1 4.2%

Delüxe üyelik Yapın sizinde olsun.. (Sunucu Ödemeleri için katkınız olsun)

Son kaynaklar

İyiki Doğdunuz :)

Geri
Üst