• '' 20 '' Konu Açan yada mesaj yazmış olan Rütbe '' Özel üye '' olucaktır.. Vip üye de 200 konu yada Cevap vermiş olan Rütbe kazanacaktır saygılar

Gitar Satın Alma Rehberi

ferdesu

Altın
5 Yıl ve Daha Eski Üyemiz
Özel Üye
Katılım
30 Ocak 2009
Mesajlar
1
Tepkime puanı
95
Puanları
0
Konum
istanbul
Enst.
Korg pa800 keman piyano
Giriş: Elektro ile mi başlasam klasik ile mi?

1-) Elektrogitarlar
2-) Klasik ve akustik gitarlar (yakında)



Giriş: Genelde gitara başlamak isteyenlerin en çok sorduğu soru klasik gitarla mı başlamalıyım yoksa elektrogitarla mı başlamalıyım oluyor. Benim düşüncem klasik gitarla başlamanın daha mantıklı olduğu. Çünkü gitar çalmak beceri ve yetenekten daha fazla çalışma gerektiren bir şey. Eğer yeterince sabrınız ve çalışacak zamanınız olduğnu düşünüyorsanız direk elekrogitarla başlamanızında bir sakıncası yok. Benim klasik gitarla başlamanızı tavsiye etmemin sebebi eğer bırakmaya karar verirseniz koyun bir köşeye dursun klasik gitarınız fakat güzel bir elektrogitarın bir köşede yatmasına gönlüm el vermez. Birde elektrogitar çalmak istiyorsanız ve klasik gitarla başladıysanız elektrogitara geçince biraz yabancılık çekebilirsiniz, tel aralıkları daha yakın ve parmak uçlarınız alışıp hafiften nasırlaşmadıysa teller parmaklarınızı biraz zorlayabilir. Klasik gitarımızı alıp sol el alıştırmaları (sağlaklar için) yapmalıyız ve ileride elektrogitar çalacaksak pena kullanmaya özen göstermeliyiz.



1-) Elektrogitarlar;


Elektrogitar alırken ilk olarak dikkat etmemiz iki husus var.

1-) Bütçe.
2-) İcra etmek istediğimiz müziğin türü, genel müzik tarzı.



Bütçe konusunda önemli olan iki şey var. Bizi tatmin edecek ses kalitesi ve o gitarı ne kadar süre kullanmayı düşündüğümüz.

Ses kalitesinde belirleyici unsur gitardır. Yani bir gitar alayım sonra onun manyetiklerini değiştiririm olur saba Kirk Hammett Signature mantığı yanlıştır. Gitarın tonunu etkileyen ana etmenler ; Gövde ağacı(basswood, alder gibi), sap ağacı (maple, ebony gib) , klavye ağacı (rosewood, maple gibi), burgular, köprüler, manyetikler, hatta gitarın boyası bile tonun karakterini etkiler.

Eğer müziğe yeni yeni başlıyorsak kulak tırmalamayan bir ton bizi bir süre tatmin edecektir. Bu tonu elde etmek için alacağımız gitar hem bütçemizi sarsmayacak hemde ileride müzik hayatımıza devam etmek istemezsek “al be keşke bu kadar para vermeseydim” dedirtmeyecektir. Fakat ülkemizde gitarlar avrupa ve amerika fiyatlarına nazaran fahiş ffiyatlarda satıldığı için sıfır bi gitar için 300-400 dolar arası bir parayı gözden çıkarmamız gerek. Sıfırı 100-150 dolar olan gofret (ağacı kat kat kesilmiş sıkıştırılmış suntadan yapılan) gitarlara para vermemenizi tavsiye ederim. Çünkü o gitarlar insanı müzikten soğutuyor.
Bu yüzden 2. ele yönelen arkadaşlarımız çoğunlukta. Yakında 2. el elektrogitar Satın alma rehberinide ekleyeceğim konuya.

Bahsetmek istediğim bir hususta şekilde çok takılıp kalmamak. Şekli hoşuma gidiyor diye gitar almayın sakın. Tabiki gitar bir bütündür, yani tonu tatmin edecek ve makyajı güzel olacak, albenisi olacak, görünce çalmak isteyeceksin fakat sadece şekil için gitar almanın sonu o gitarı duvara asmanız olacaktır. Mesela yeni başlayan birinin V kasa gitar alması saçmalıktır. Çünkü gitara yeni başlayan biri egzersiz yapmalıdır uzun süreler boyunca ve V kasa gitarlar oturarak çalınamaz. Eğer oturarak çalmayı denerseniz bir hafta içinde bel fıtığı olrsunuz..




JacksonJS30KVBig.jpg


Paramızı biriktirdik ve bir elektrogitar almaya karar verdik. Gelelim yapmak istediğimiz müziğin türüne.

Yukarda bahsettiğim gibi ses kalitesini, karakterini ve tonunu etkileyen birçok etmen var gitarda. Bunlardan yola çıkarak seçimimizi yapacağız.


Ton karakterini belirleyen en önemli etmen: Manyetikler

Eğer tarzımız sertse, yani metal ve hard rock’sa ve clean tonlarla fazla işimiz yoksa, distorted tonlar istiyorsak kullanacağımız en iyi manyetikler EMG’dir ve diziliş şekli h/h dir (hambucker/hambucker). Tabi Seymour Duncan’la da çok güzel metal yapılır fakat benim kişisel tercihim kapalı manyetik olduğu için EMG’yi öneriyorum.

Ek bilgi: EMG nin hz serisi pasiftir, 81-85 manyetikleri aktiftir. Aktif manyetik pille çalışır ve daha güçlü, bol sustain’li ve distorted ses verir.



Eğer yapmak istediğimiz tarz daha çok rock ve alternatif rock sa h/s/s veya s/s/s düşünmeliyiz





589%20FENDER%20STRAT%201959%20sb%2040.JPG


Eğer tarzımız jazz veya blues’se zaten müzikal ve armoni olarak aşmışızdır ve burdan bilgi almamıza gerek yoktur

Giriş ve orta seviye için önerdiğim marka Cort’tur. Fiyat performans açısından en iyi firmadır. Küçük bir hatırlatma, giriş seviyesi için ünlü firmaların ucuz gitarlarından kaçın derim. Ödediğiniz paranın %50'sinden fazlasını sapta yazan markaya vermiş olursunuz.

Ağaçlara gelecek olursak;


Maun Genel olarak ağır bir ağaçtır,gövde yapımı için ideal bir ağaçtır,rezonanı iyi,tonal olarak ta mid-bas ttonlar için ideal bir ağaçtır... Fark ettiyseniz harbi metalci işi gitarlarda genelde bu ağaçlar kullanılır ...

Alder Yine gövde yapımı için ideal bir ağaç olup,Tiz-miz ağırlıklı bir tona sahiptir fakat benzer özellikteki bir Maple dan tonunun kendine özgü parlaklığıyla ayrılır.. Bu arada benim gitarlarda kullanmayı en sevdiğim ağaç bu ağaçlardır..

Maple Sap yapımı için ideal bir ağaçtır,gövdede ben şahsen hoşlanmıyorum çünki en az bir maun kadar ağırlar...Alder gibi parlak tona sahiptirle,sağlamdırlar en güzel yanıda bence işlenmesi ve cilalanmasının basitliğidir...

Abanoz Çok sert bir ağaçtır,genelde sap yapımında kullanılırlar ama artık günümüz üreticileri bu ağacı ne gövde yapımında nede sap yapımında kullanmıyorlar,çünki pahalılar. Aşırı parlak bir tona sahiptirler,hatta abanoz gövdeden yapılmış bir gitar size amfiden tiz bile kıstırabilir o derece...

Ladin ve sedir genelde akustik ve klasik gitarlarda kullanılır. Akustik gitarların çoğu ladin ön gövdeye sahiptir. Bu ağaca sahip elektro gitar ben hiç görmedim.



Şimdi ise ağaçlarla ilgili biraz genel bilgi vermek istiyorum

1-) Kızılağaç(Alder)

Ortalama boyu 30m kadardır,mutfak gerçleri,mobilyacılık,oymacılık,müzik enstrümanları yapımında kullanılır. Çalışılması oldukça rahat bir ağaçtır, iyi yapışıp cila tutar. 0.41 ortalama yoğunluğuyla oldukça yumuşak bir ağaçtır, fiziksel açıdan bu yüzden fazla kuvvetli bir ağaç değildir.

2-) Dişbudak(Ash)

Ortalama 25-40m boy yapar.Her türlü mutfak gereci,mobilyacılıkta,oymacılıkta,hockey sopası,bilarda ıstakası,beyzbol sopası,alet saplarında ve müzik enstrümanları yapımında kullanılır. Çalışılma özellikleri kızılağaç gibi iyidir, ayrıca fazla çalışmaz, ortalama yoğunluğu 0.60 olup ağırlığına göre fiziksel dirençleri oldukça kuvvetlidir.

3-) Kavak(Poplar)

50 metre kadar boy yabapilen kullanım yerleri kızılağaca benzeyen bir ağaçtır. Ortalama yoğunluğu 0.42 dir. Genel olarak bütün fiziksel dirençleri orta seviyede olan bir ağaçtır.

4-) Ihlamur(Basswood)

20 metre kadar boy yapabilir, kullanım alanı oldukça geniş ve değerli bir ağaçtır.0.37 yoğunluğuyla yumuşak ve hafiftir,aletlerle çalışması oldukça kolaydır, kuruduktan sonra oldukça stabildir. Bu özelliklerinden dolayı ideal bir oymacılık ağacıdır.

5-) Maun yada Mahun(Mahogany)

Değişik türleri vardır.Genel görünüş itibariyle hepsi kzılımsı koyu kahverengi renktedirler.ortalama yoğunluk olarak 0.59 diyebiliriz. Gitarlarda genellikle honduras maunu kullanılır. 49 metreye kadar uzayabilir. Dünyanın pek çok yerinde bulunduğundan dolayı oldukça düşük fiyatlıdır. Çalışılma özellikleri genel olarak iyi seviyede olan maun'un fiziksel direnci iyidir.Özellikle kuruduktan sonra son derece stabil bir ağaç olmasından dolayı sıklıkla gitar sap yapımında kullanılır.

6-) Akçaağaç yada Kelebekağacı(Maple)

Pek çok türü olup çoğu ülkemizdede yetişmektedir. Ortalama yoğunluğu türüne göre oldukça değişiklik göstersede 0.59-0.80 arasıdır. Odunu oldukça sert olup, güç eğilir, çalışması fazla bir ağaçtır. Çalışılma özellikleri orta seviyededir, oldukça iyi cila tutar. Başlıca kullanım alanı yaylı çalgılar yapımı olmakla beraber, gitar yapımında, uçak pervanesi yapımında, parke yapımında ve her türlü kaplamacılıkta kullanılan oldukça önemli bir ağaçtır. Ayrıca önemli bir ses ağacıdır

7-) Ceviz(Walnut)

Ceviz önemli bir ses ağacıdır,özellikle akustik kasalılarda kullanılır, ses başarımı açısından orta seviye diyebiliriz, 50 metre kadar boy yapabilen ceviz güzel görünümünden dolayı mobilyacılıkta sık kullanılır.Her türlü kakmacılık,oymacılık,Tüfek kabzası gibi işlerde kullanılır. Ortalama yoğunluğu
0.64 tür,yani akçaağaçla aynı klasmana girer. Kuruması oldukça yavaştır,çalışılması oldukça rahat olan ceviz, iyi cila tutar ve yapışır. Stabilitesi iyidir. Orta seviye fiziki dayanımı vardır.


:cool: Huş(Birch)

Huş 20 metre kadar boy yapabilen ortalama yoğunluğu 0.64 olan bir ağaçtır.Odunu ondan daha ağır olmakla beraber ıhlamura benzer. İyi işlenip renk verilebilir fazla dayanıklı değildir. Çok türü vardır,kaplamacılıkta,müzik enstrümanlarında, dondurma çubuklarında, parke yapımında, alet özelliklede bıçak sapı yapımında sık kullanılır.


9-) Çam(Pine)

Çok çeşit türü vardır, ülkemizdede her yerde bulunabilen bir ağaçtır, ortalama yoğunluğu 0.52 olsada buna aldanmayın, gerçekten çok yumuşaktır, çalışılması son derece kolaydır, odunu aromatik bir koku salar, yıllık halkalarının çok geniş olması, odununun çok yumuşak olması, damarları arasında reçine barındırması gibi nedenlerden ötürü çalgı yapımında kullanılmaz, ancak kullanan yapımcılar yok da değil. İyi çivi tutmasından dolayı inşaat kerestesi, çit, ambalaj sandığı gibi işlerde kullanılır.

10-) Karaağaç(Elm)

18 metre kadar boy yapabilir, yoğunluğu 0.68 olup orta derecede dir. Oldukça dekoratiftir. Fiziksek direnci yüksektir, mükemmel şekilde bükülebilir. Cilalanması iyidir. Mobilya yapımında, parke, kaplama, tornacılık, oymacılık, çalgı yapımında, spor aletleri ve alet saplarında kullanılır.

11-) Çınar(Plane Tree,Sycamore in USA)

Çabuk büyüyen bir ağaçtır, yoğunluğu 0.62 dir. Çalışması orta derecede, iyi şok direncine sahiptir. Ancak odunu mantarlar tarafından çok kolay enfekte edilebildiği için fazla bir kullanım alanı yoktur. Kaplamacılıkta kullanılır.

12-) Meşe(Oak)

Meşe çok süper bir ağaçtır, ciddiyim, pek çok türü vardır. Ortalama yoğunlukları 0.70 tir. Oldukça ağır ve sert bir oduna sahiptir. Leş gibi ağır da diyebiliriz, kurutulması güç ve çalışması çok olmakla beraber kuruduktan sonra stabil ve sağlamdır.İyi işlenir, iyi cilalanır, iyi yapıştırılır, iyi çivi tutar. Oymacılıkta, alet sapı yapımında, parke yapımında, içki fıcısı yapımında, direklerde, kaliteli marangozluk işlerinde ve marongoz tezgahı yapımında kullanılan meşenin mali profili yüksektir,dolayısıyla önemli bir ağaçtır.


Gitar Genel Kullanım Kılavuzu


Gitarınızın gövdesini nemden uzak tutmalısınız. Temizlemek için deterjan ve başka malzemeler kullanmayınız. Yumuşak bir bez ve müzik mağazalarından alacağınız özel temizleyicileri kullanınız. Gitarınızın gövdesini asla ama asla boyamayınız. Aksi taktirde sesi bozulabilir. Bunun nedeni gövdenin yapıldığı ağacın cinsinden kalınlığına kadar herşey gitarınızın sesinin karakterini belirler. İnanmak zor ama aynı ağacın farklı yerlerinden yapılan iki gitar, farklı tınılara sahiptir. Gitarınızın tellerini değiştireceğiniz zaman bütün telleri birden çıkarmayın. Tellerin klavyeye yaptığı yüksek basınç birden kalkarsa gitarınızın sapında eğilme olabilir. Bu da sap ayarı yaptırmanız anlamına gelir. Bu nedenle çıkardığınız telin yenisini hemen takın ve diğer teli öyle çıkarın. Bu klavyedeki basınç farkını en aza indirecektir.

Fret gitarınızın klavyesine çakılmış metal parçalardır. Bu parçalar perdelerin birbirinden ayrılmasını sağlar. Telleriniz zamanla fretlerin aşınmasına neden olur. Bu durumda gitarınız kötü sesler çıkarmaya başlar. Fretlerinizi değiştirterek bu seslerden kurtulabilirsiniz. Yapmamanız gereken şey ise fretleri kendiniz düzeltmeye çalışmak. Kesinlikle fretlere çekiç ve benzeri şeylerle vurmayınız. Bu gitarınızda tamiri mümkün olmayan hasarlara neden olabilir. Tellerinizden çıkan kötü seslerin sebebi saptaki bir eğiklik olabilir. Böyle bir durumla karşılaştığınızda gitarınızı iyi bir tamirciye götürmek en iyi seçenektir.

Köprü tellerinizi gitara bağladığınız yerdir. Köprünün yükseklik ayarı iyi değilse teller fretlere değerek cızzlayabilir. Bu durumda belirli bir perdeden sonraki bütün sesler kötü çıkmaya başlar. Bu aynı zamanda hatanın fretten kaynaklanmadığının bir göstergesidir. Ya da tam tersi telleriniz klavyeden çok yüksek kalıp çalışınızı kötü etkileyebilir. Köprü sesi iletmesi için sert maddelerden yapılır. Dolayıyısla köprüyü düzeltmek için üzerinde uygulayacağınız bir kuvvet kırılmasına sebep olabilir. Bu da sizi en azından bir hafta gitarsız bırakır.

Kulaklar tellerinizi sarmak için kullanılırlar. Tellerinizi takarken kulakları aynı yönde sarmaya dikkat edin. Teller burguların arasına sıkışmamalı ve düzgün olmalıdır. Kulakların alt kısımlarındaki küçük somunlar, kulakların sonsuz dönme hareketini yapabilmeleri için önemlidirler. Bu yüzden çarpma veya herhangi bir darbe sonucu bu somunları düşürürseniz yenisini takmayı ihmal etmeyiniz.


Manyetik nedir? Ne işe yarar? Aktif ve Pasif farkı nelerdir?


Manyetik ,adi üzerinde manyetik alan yaratarak tellerin titresiminden olusan manyetik alan degisimini sinyal olarak amp e yollayan alettir.

Birkac sekilde gruplara ayrilmistir

A. Kullanilan bobin miktarina göre

1) Singel Coil (adi üzerinde tek bobinli) : Strat tipi gitarlarin klasik manyetiğidir."twang" adi verilen o tipik country sesine sahiptir. Ürettikleri sesle beraber "hum " denen gürültüyü de ilettiklerinden özellikle distortion ya da overdrive ile kullanilmalari sorunludur.


2) Humbucker (singel coil un yarattigi "hum" adi verilen gürültüyü durdurduğu icin bu ad verilmistir) : Direnc 2 kat büyüdüğünden , ses de baslasir. Daha dolgun, gürültüsüz ve yuvarlak bir ses ortaya cikar. İlk versiyonu P.A.F denilen (Patten Applied For) Seth Lover adli kisin ürettiğidir. 59 da üretilmistir.


3) Humbucker in Singel Coil format: Adi kendini acikliyor. Olay sadece büyüklük farki.


B. Şekline göre:

1) Pole pieced : Miknatistan cikan her tel icin bir uzanti cubugu mevcuttur
2) Blade : Manyetiin devami tek parca metal bir tabletten olusur.
3) Paralell axis: Burda her tel icin 2 adet dikdörtgen miknatis uzantisi mevcuttur. Tellerin ugradigi cekim gücü daha zayif, manyetik alan ise daha yassi ama daha genistir.

C. Çalisma prensibine göre:

1) Passive : ( Pasif Manyetik ) Manyetigin ürettigi sinyal saf olarak amp'a gider. Manyetik alan daha güclüdür. Teller daha fazla cekime maruz kalir. Her manyetiin kendi karakteri vardir ve bu oldukca belirgindir. Artilari daha sicak, gercek karakter dolu ses vermeleridir. Negatif yönleri ise yüksek ses gücü icin yüksek manyetik alan olusturmak zorundalardir. Bu da tellerin serbest titresimini sinirlar.

2) Active: ( Aktif Manyetik ) Burda manyetik alan kücüktür.bu manyetik alanda olusan sinyali güclendirmek icin bir pre-amp kullanilir. Sinyal genellikle 9 voltluk bir pille güclendirilir. 18 volt ile calismasi da mümkündür.
Avantajlari uzun kabloda sinyal eksikligi olusmaz. Ses güclüdür. Harmonikler belirgindir. Ama sesin canliligi sinirlidir. Pil deistirmek her gitarda kolay diğildir. Konserin ortasinda ya da kayitta pil problemleri olusabilir vs.

D. Kullanilan miknatis tipine göre


1) Al-Ni-Co(aluminiumnikelkobalt) 2-5 ve hatta en son 8 gibi numaralara sahip olan ve bu numaralarin büyüklügü ile dogru orantili güce sahip miknatis tipidir. Al-Ni-Co genelde daha yumusak, daha sicak sesler üretir. Çekim alani daha azdir. Ses daha kirlidir ve ayrintilar daha yuvarlaktir.

2) Seramik: Ses daha belirgin, daha steril ve acik, olusan manyetik alan, direnc ve dolayisiyla cikis gücü daha yüksektir. Al-ni-co ile seramik arasindaki farki´nick cave ile sebastian bach `ile bagdastirabiliriz.
Bir de bobinlerin sesinin ayrilip ayrilamamasina göre ayirma durumu var. Buna coil splitt deniyor. En önemli avantaji değisik pozisyonlardaki manyetikleri kombine etmeye yaramasi! 4 telli manyetikler coil splitt olayina uygun ,2 telliler ise degildir.

Manyetik secimi konusunda baska temel kavramlar da mevcut:

Mesela cikıs gücü icin kullanilan direnc, ki genellikle Kohm ile belirtilir.7.5-11 kohm arasi vintage-medium.. 11kohm ve 18 kohm hot ,>18 very hot ile belirlenmistir. direnc arttikca bass tonlarin ve midlerin belirginlestigi, tizlerin ise belirsizlestigini söyleyebiliriz. Tabii bu gitarin gövdesiyle de baglantili ki bu konuya gelicem

Resonant peak: Burda olay tellerin titresimi ile ortaya cikan tizlerin miktaridir. Dalga boyu ölcümü oldugundan hz ile ölcülür. Genelde direnc ile ters orantilidir. Yine de bu genelleme herzaman tutmaz

 
Cevap: Gitar Satın Alma Rehberi

Gelelim pratik manyetik secim metoduna :

Burda birden fazla kriter mevcut. En önemlileri söyle :

1. Gitarin gövde malzemesi ( her agac belli frekanslari daha güclü/daha az güclendirdiginden, farkli agac tipleri oldukca önemli bir rol oynar )

2. gitar sapinin ve klavyesinin malzemesi

3. Tel kalinligi

4. Çalinacak müzik türü

5. Kullanilan amp tipi.

6. gitar üzerindeki pozisyonu (bridge ,mid ,neck) yani köprü ,orta pozisyon ya da sap pozisyonu:ses karakteri ve tellerin titreme miktari köprüden sapa dogru artar

7. Tellerin gövdeye baglanis sekli.vibratolu ,stoptail peace ya da string thru baglanti tipli gibi.

mesela cok güclü manyetik alana sahip bir manyetik ,diyelim ki dimarzio x2n ya da seymour duncan invader,yumusak kalpli blues icin oldukca yirtici bir karaktere sahiptir.bunu yaninda bir seymour duncan patb-3 hayvani hizlarda solo atan bir gitarist icin fazla yumusak kalplidir.
les paul tadinda oldukca bass bir gövdeye ama oldukca tiz bir sapa ve gövde kaplamasina sahip gitarlara uygun manyetikler genellikle mid acisindan güclü manyetiklerdir.örnegin dimarzio fred ,seyour duncan custom ,jb vs

eger eldeki gitar s-s-s(singel singel singel) yani üc manyetii de singel coil olan bir gitarsa(tipik strat) ama müzisyen kisi metal yapma niyetindeyse ya köprü manyetiinin yuvasini büyütür(gerkesiz) ya da gidip humbucker in singel format alir.yani kücücük ama humbucker olan bir manyetik.hem isinizi görür ki mesela jb jr. süpper bi manyetiktir ,hem de agaca ve gitarin konseptine zarar vermemis olursunuz.

genellikler ritim icin köprü manyetigi kullanilir.nedeni sesin daha tiz ama daha belirgin olmasidir.bu yüzden köprüye secilen manyetigin buna uygun secilmesi sart.
sap mayetigi ise ,tellerin salinim alani daha büyük oldugundan ,daha zayif direncli secilmelidir.yoksa aradaki ses farki özellikle sololarda ortaya cikar.tabiiki bu özelligi kendi avantajiniza da kullanabilirsiniz.sololarda daha kolay duyulabilmeyi sagladigi bir gercek.

Gitarı bir yere dayamak

Her şeyin duruş pozisyonu önemlidir.

Eğer bir bisikleti beton zemin üzerinde uzun süre sabit bırakırsanız / 1-2 hafta / tekerleklerin havası iner. Aynı şey basketbol topu içinde geçerlidir. Bu genel fizik kurallarından biridir.

Aynı mantık gitar ve diğer enstrümanlar içind egeçerlidir.

Eğer gitarı açılı şekilde duvara dayarsanız sap atar. Neden atar onu açıklayalım.

Bildiğiniz gibi teller üzerinde belirli bir gerilme kuvveti vardır ve bu kuvvet klavyeyi kuvvete karşı direnci daha fazla olan gövdeye doğru çeker.

Gitarı duvara doğru geniş açılı bir biçimde dayadığınız takdirde etki - tepki prensibinden dolayı klavyenin duvara uyguladığı etki, duvardan klavyeye aynı şekilde tepki olarak geri dönecektir.

Bu durumda klavyeye duvarın aksi yönünde tellerin dışında ekstradan bir kuvvet daha eklenmiş olacaktır. Buda uzun vadede sapın atmasını etkileyecektir.

En iyi tavsiyemiz stand alıp kullanmaktır. 20-25 milyona rahatça bulabilirsiniz

İstediğim tonu nasıl elde ederim?

Şimdi bazı prosesör firmalarının vazgeçilmez kullanıcıları işi gücü bırakarak bu tonların yer aldığı e- kitaplar üretiyorlar.

Bazı firmalar ise popüler olan bazı tonları kullanıcılarına veriyor.

Zoom prosesörler için yazılmış bir e-kitap içinde Metallica'nın Master Of Puppets albümünde kullandığı tondan tutunda Satriani'nin Surfing With The Alien albümünde kullandığı tona kadar pek çok ton var.

Tabi tüm bu tonlar sadece Zoom için geçerli.

Bunun dışında gruplar ve sanatçıların hangi ekipmanı kullandığı çok önemli. Mesela Vai'nin tonunu yakalayabilmek pek mümkün olmuyor çünkü hepsi sınırda olan özel üretim ekipmanlar.

Bunu In Flames için söylemek zor. Ancak kullandıkları markaların etkisi büyük.

Ibanez'in Flanger'ı ile Boss'ın Flanger'ı arasında değil uçurum evrenler kadar fark vardır.

Özetlersek aynı tonu yakalayabilmek için ya elinizde çok iyi bir Prosesör olacak, yada dinlediğiniz grubun veya sanatçının birebir setup'ı olacak.

Megadeth'in her şeyi Dave Mustaine bir zamanlar sadece Zoom pedal ile sahneye çıkıyordu. Malmsteen'de öyle...
 

Demonu Paylaş Yine Yarışma Yapalım mı ? Anket

  • Evet

    Oy: 16 66.7%
  • Kararsızım

    Oy: 7 29.2%
  • Hayır

    Oy: 1 4.2%

Delüxe üyelik Yapın sizinde olsun.. (Sunucu Ödemeleri için katkınız olsun)

Son kaynaklar

İyiki Doğdunuz :)

Geri
Üst