• '' 20 '' Konu Açan yada mesaj yazmış olan Rütbe '' Özel üye '' olucaktır.. Vip üye de 200 konu yada Cevap vermiş olan Rütbe kazanacaktır saygılar

Gw8&armoni

suleymanerol

Vip Üye
5 Yıl ve Daha Eski Üyemiz
Özel Üye
Katılım
27 Kas 2010
Mesajlar
626
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
Konum
hatay
Enst.
roland gw8-gitar
ARMONİ ABARTILDIĞI GİBİ ZOR BİR KONU DEĞİLDİR
ARMONİ çok sesli uyum demektir.armonide altın kural çok sesliliktir.müzikte eserler yazılırırken en az dört ses yürüyüşleri ile yazılır.bu seslerden birincisi en kalın,ikinci kalın+orta,üçüncüsü orta+ince,dördüncüsü ince ses olarak düşünülür.sesler yürürken açılır ya da kapanırlar:

la la si
mi fa sol#
do re mi
la la si
konumuz org olduğu için sol el acc kullanımı olarak konuyu daha da basitleştirelim:
önce GW8 performance edit den acc modunu piano yapalım.Böylece sol elimizi kullanırken akorlar değişmeden sol elimizle küçük geçkiler(küçük ara sololar)yapabiliriz.bu modda ancak üç sesi aynı anda basarsak akor elde ederiz.böylece akor değiştirdiğimizde kaçak parmak vuruşlarımızı sistem algılayamayacağından yanlış seslerden mümkün olduğunca kurtulmuş olacağız.
şimdi LOWER e yaylılar yükleyelim.
çoğu arkadaşımız sahnede sol minör tonunu kullandığından acc bölümüne sol+sib+re olarak sol minörümüzü basalım.acc işlemeye başlamıştır.burada dikkat edeceğimiz basmış olduğumuz sol+sib+re sesleri olacaktır.sağ elimizle sol,la,sib,do diye bir melodi alalım.son virgülde basacağımız akor sol+do+mib olacaktır.İŞTE BU BÜYÜK YANLIŞTIR.çünkü armonide solo sesler ince seslere doğru hareket ederse diğer sesler ters hareket ederek kalın seslere yönelmelidr.burada doğru akor do+mib+sol olmalıdır.tam tersine melodi kalın seslere doğru hareket ederse basacağımız akor ince seslere doğru yönelmelidir.bu kuralı doğru uygularsak hem sololarımızı hem de acc mizi daha iyi duyurmuş oluruz...ayrıca akorlarımızı solo sesmiş gibi kullanmaktan kurtuluruz...
1-kalın ve ince sesler birbirlerine ters yönde hareket ederler
2-akorlar değişirken ortak sesler basılı kalır
3-akorlar zorunlu kalmadıkça sesler paralel hareket etmezler.
4-lower ve upper seslerin gürlükleri mutlaka birbirinden farklı olmalıdır.
5-akorlar değişirken iki akora basamak olacak küçük geçki sesleri alırlar:
sol minörden do minöre geçerken fa sesini aldığımızda iki akor arasında küçük bir basamak oluştururuz..bu geçki sesleri birden fazla da olabilir...
6-yukarda yazılanları doğru uyguladığımızda akorları birinci,ikinci çevrimlerini:
sol+sib+re....1.ç:sib+re+sol.....2.ç:re+sol+sib de kullanmış oluruz...
7-akorları gerektiği yerlerde kök,üçlü,beşli olarak da kullanmalıyız:
kök:sol+sib+re+sol buna sekizlide denilir.
üçlü:sib+re+sol+sib
beşli:re+sol+sib+re
8-gerektiğinde modulasyon yaparak tonumuzu değiştirebiliriz.:
en çok kullanılan yöntem minör bir şarkıyı bir bölümde majör olarak çalabiliriz...
eveet gördüğünüz gibi armoni basit bir konudur:D
LOWER ı kullanmadığınız sürece armoni yapamazsınız.çünkü siz akorları çevirsenizde,üçlü beşli yapsanızda o bildiğini çalacaktır....sevgilerimle...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Cevap: Gw8&armoni

teskkurlerr sayın abım herekesee faydalı olabılcak basıt bır anlatım ama cok faydalııı
 
Cevap: Gw8&armoni

teşekkürler süleyman abi.
 
Cevap: Gw8&armoni

Üstad , Sağolun varolun, altın değerinde bilgiler için...
 
Cevap: Gw8&armoni

acc bölümüne sol+sib+re olarak sol minörümüzü basalım.acc işlemeye başlamıştır.burada dikkat edeceğimiz basmış olduğumuz sol+sib+re sesleri olacaktır.sağ elimizle sol,la,sib,do diye bir melodi alalım.son virgülde basacağımız akor sol+do+mib olacaktır.İŞTE BU BÜYÜK YANLIŞTIR.çünkü armonide solo sesler ince seslere doğru hareket ederse diğer sesler ters hareket ederek kalın seslere yönelmelidr.burada doğru akor do+mib+sol olmalıdır.

sayın hocam verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim, bizim gibi gençler için çok yararlı, ancak benim anlayamadığım bir yer oldu burada, sol+sib+re basaram Gm akoru verdik, melodi olarak da "sol la sib do" yaptığımız esnada vermemiz gereken akorlar "do+mib+sol" mü olmalı ? şu an klavye başında değilim deneyemedim ama bunu ilk defa duyuyorum sizden, bu konuda biraz daha bilgi verebilirseniz çok sevinirim

ayrıca sormak istediğim bir konu daha var, mesela kendimiz çeşitli parçaların akorlarını çıkartıyoruz ama mesela benim çıkarttığım akorlar hep minör majör. ama aralarda maj7, dim gibi geçişler yapan, 7li 9lu akorları tam yerine oturtan müzisyenleri izledim, bu dolgunluğa ve seviyeye gelebilmek için nasıl çalışmalar yapmak gerekir ? bu konuyla ilgili ipuçları var mı ?

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler hocam
 
Cevap: Gw8&armoni

dikkat ediniz sol,la,sib,do seslerini barındıran akor ne olabilir?
sol+sib+do=bu akor ya Cmin7 ya da C7 li olur olasılıkla...konuda basitlik açısından Cminör olarak yazılmıştır.orada amaç akorun ne olduğu değil,nasıl kullanılması ile ilgiliydi..
ÖR:sol,la,sib,do ince seslere çıkılan çıkıcı bir ezgidir...armonide sesler ters hareket edeceğinden dolayı sol+do+mib sesleriyle oluşan C minör ezgiyle aynı hareketi yapacağından armonik açıdan hatalıdır.bu yüzden akor sesleri ters hareket ederek bir oktav kalından do+mib+sol olarak örneklendirilmiştir.
diğer 7 li,9 lu konusuna gelince;sitede BLUES&JAZZ AKORLAR başlığında konu başlattım.orada akorlar konusunda çalışmalar var...o çalışmalar giderek büyüyecek bütün gelişmiş akorların yürüyüşünü içinde barındıracak yapıda olacaktır...iyi çalışmalar dilerim.sevgilerimle....
 
Cevap: Gw8&armoni

dikkat ediniz sol,la,sib,do seslerini barındıran akor ne olabilir?
sol+sib+do=bu akor ya Cmin7 ya da C7 li olur olasılıkla...konuda basitlik açısından Cminör olarak yazılmıştır.orada amaç akorun ne olduğu değil,nasıl kullanılması ile ilgiliydi..
ÖR:sol,la,sib,do ince seslere çıkılan çıkıcı bir ezgidir...armonide sesler ters hareket edeceğinden dolayı sol+do+mib sesleriyle oluşan C minör ezgiyle aynı hareketi yapacağından armonik açıdan hatalıdır.bu yüzden akor sesleri ters hareket ederek bir oktav kalından do+mib+sol olarak örneklendirilmiştir.
diğer 7 li,9 lu konusuna gelince;sitede BLUES&JAZZ AKORLAR başlığında konu başlattım.orada akorlar konusunda çalışmalar var...o çalışmalar giderek büyüyecek bütün gelişmiş akorların yürüyüşünü içinde barındıracak yapıda olacaktır...iyi çalışmalar dilerim.sevgilerimle....

çok teşekkürler hocam

iyi çalışmalar
 
Cevap: Gw8&armoni

sayın hocam verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim, bizim gibi gençler için çok yararlı, ancak benim anlayamadığım bir yer oldu burada, sol+sib+re basaram Gm akoru verdik, melodi olarak da "sol la sib do" yaptığımız esnada vermemiz gereken akorlar "do+mib+sol" mü olmalı ? şu an klavye başında değilim deneyemedim ama bunu ilk defa duyuyorum sizden, bu konuda biraz daha bilgi verebilirseniz çok sevinirim

ayrıca sormak istediğim bir konu daha var, mesela kendimiz çeşitli parçaların akorlarını çıkartıyoruz ama mesela benim çıkarttığım akorlar hep minör majör. ama aralarda maj7, dim gibi geçişler yapan, 7li 9lu akorları tam yerine oturtan müzisyenleri izledim, bu dolgunluğa ve seviyeye gelebilmek için nasıl çalışmalar yapmak gerekir ? bu konuyla ilgili ipuçları var mı ?

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler hocam

Değerli dostum öncelikli olarak çok iyi müzik kulağın olması gerekir bir ikinciside SONY(reklam yapmış olmıyım) marka bir aletle müzik dinle zamanla kendinde büyük değişiklikler göreceksin bu benim yöntemim tabi ki..
 
Cevap: Gw8&armoni

Çok güzel bir paylaşım emeklerinize sağlık..
 
Geri
Üst