- Katılım
- 27 Kas 2010
- Mesajlar
- 626
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 64
- Konum
- hatay
- Enst.
- roland gw8-gitar
konuyu toparlamak açısından yeniden açıyorum....
müzikte koma:bir tam sesin bölünmüş küçük parçalarına verilen addır.ör:
do-re sesi arasını sonsuz parçalara bölebiliriz.ama insan kulağı belirli frekansların dışındaki bölünmüş sesleri algılayamaz...bu yüzden bütün dünya da
etnik müzik türlerinde bu bölünmüş sesler bir sistem altına alınmıştır.çin etnik müziğinde,hint etnik müziğinde bizim müziğimizden daha fazla bölünmüş(koma)
sesler vardır...bu tür müzikleri algılamak için iyi bir kulağa ve deneyime gerek vardır...bu yüzden geniş kitleler bu tür komaları algılayamamaktadır...klavye üreten firmalar bu özellikleri göz önünde bulundurarak bir sesi dört eşit parçaya bölen yöntemi uygun görmüşlerdir.bölünmüş bu dört sesin herbirine çeyrek koma denilir...genellikle -50 olarak da belirtilir...(ben şahsen -50 mantığını anlamış da değilim)
halk müziğimizde genellikle çeyrek komalar kullanılır...
TSM inde ise tabloda belirtildiği gibi bir tam ses dokuz eşit parçaya bölünmüştür...bir çok makam bu komalarla düzenleşmiştir.
önemli not:TSM inde makam ayarlanırken dikkat edilecek hususlardan bir tanesi özellikle şudur:TSM de çeyrek koma yoktur...Ör.rast bir makam çalacaksanız si sesine çeyrek ses vererek rast elde edemezsiniz...makamdaki si sesi - 9/1 lik bir komadır...
sevgilerimle...
müzikte koma:bir tam sesin bölünmüş küçük parçalarına verilen addır.ör:
do-re sesi arasını sonsuz parçalara bölebiliriz.ama insan kulağı belirli frekansların dışındaki bölünmüş sesleri algılayamaz...bu yüzden bütün dünya da
etnik müzik türlerinde bu bölünmüş sesler bir sistem altına alınmıştır.çin etnik müziğinde,hint etnik müziğinde bizim müziğimizden daha fazla bölünmüş(koma)
sesler vardır...bu tür müzikleri algılamak için iyi bir kulağa ve deneyime gerek vardır...bu yüzden geniş kitleler bu tür komaları algılayamamaktadır...klavye üreten firmalar bu özellikleri göz önünde bulundurarak bir sesi dört eşit parçaya bölen yöntemi uygun görmüşlerdir.bölünmüş bu dört sesin herbirine çeyrek koma denilir...genellikle -50 olarak da belirtilir...(ben şahsen -50 mantığını anlamış da değilim)
halk müziğimizde genellikle çeyrek komalar kullanılır...
TSM inde ise tabloda belirtildiği gibi bir tam ses dokuz eşit parçaya bölünmüştür...bir çok makam bu komalarla düzenleşmiştir.
önemli not:TSM inde makam ayarlanırken dikkat edilecek hususlardan bir tanesi özellikle şudur:TSM de çeyrek koma yoktur...Ör.rast bir makam çalacaksanız si sesine çeyrek ses vererek rast elde edemezsiniz...makamdaki si sesi - 9/1 lik bir komadır...
sevgilerimle...
Ekli dosyalar
Moderatör tarafında düzenlendi: