• '' 20 '' Konu Açan yada mesaj yazmış olan Rütbe '' Özel üye '' olucaktır.. Vip üye de 200 konu yada Cevap vermiş olan Rütbe kazanacaktır saygılar

Ses kayıt ve sahne sistemleri

Cevap: Ses kayıt ve sahne sistemleri

Biz şu aşamada elde edilmesi ve kullanılması kolay olan programları ele alıyoruz.Zamanla en iyilerini de kullanırız.Aslında en temel olay bana göre latency.En iyi cihaza bile sahip olsanız latency oldu mu gerisi hikâye.Buna alternatif çözümler biliyorsanız paylaşın, öğrenelim. :)

Sevgili francesco,
Elde etmek göreceli bir kavramdır.İnsanların maddi durumu ve sahip olma tutkusuna göre kişiden kişiye değişir. Kullanım kolaylığıda öyle. Ancak piyasadaki bir çok programı öyle yada böyle kurcalamış (ya da kullanmış) birisi olarak şunu söyleyebilirim ki sequencer programların hepsinin çalışma mantığı aynıdır. İnsan hayatında en zor olan iki şey yürümek ve dil öğrenmektir. Onlarıda 3-5 yaş sınrında çözebildiğimize göre ortalama kavrama gücüne sahip biri cubase gibi bir programı kurcalayarak (ve tabii tutkusu ölçüsünde) araştırarak ve okuyarak çok kısa bir sürede verimli bir hale getirebilir. Bahsettiğin öğrenim yöntemini yadırgadığımı düşünme sakın. Saygı duyuyorum. Böyle düşünmemin tek nedeni müzik teknolojilerindeki gelişmelerin bizim sanatsal ve teknolojik ömrümüzü zorluyor olması. Eğer müziği ve müzik teknolojilerini eğlence olarak gören arkadaşlar varsa onlara daha eğlenceli programlar (ya da forumlar) tavsiye edebilirim. Ancak sloganı Türk Piyanistler Birliği olan bir forumda eğitsel açıdan profesyonel yöntemlerin önerilmesi daha mantıklı geliyor bana. Müziği ve müzik teknolojilerini bir yaşam biçimi olacak kadar tutku ile sevenler varsa bu işten kendilerine bir profesyonellik te çıkarabilirler. Kısacası asıl sorun zaman...
Profesyonel müzisyenler için zaman çok önemlidir. Zira bir enstrümanda kendini geliştirmek için (kabul edilebilir bir enstrüman hakimiyetinden söz ediyorum) minimum 3 saat çalışması gerekir (kişiye göre değişebilir tabii). Evinde herhangi bir şarkının kaydını tek başına yapan birinin ise daha fazla müzik bilgisine ihtiyacı vardır. (Armoni, forum, ritim, aksan, prozodi v.s) Yani bir aranjör mantığı ile çalışması gerekir. Bu da zamanı ve bilgiyi doğru kullanmakla mümkün.

Latencey soruna gelince. Evet gecikme önemli bir sorundur (en önemli sorun olmasa da). Piyasadaki bir çok ses kartı zero latency ibaresi ile satılsada kendi DSP olmayan ve direct monitöring imkanı sunmayan kartlar bu sorunu bize yaşatabiliyorlar. Tabii kartın Elimizdeki imkanlarla Latency problemini minimuma indirmenin bir kaç yöntemini;

1. Ses işeleme olaylarında (DSP) çok verimli çalışabilen ses sürücülerini yükleyebilirsin. Benim en çok güvendiğim ASIO4ALL dur. Tavsiye ederim.

2. Ses kartının örnekleme frekansı aynı zamanda latency ile ters orantılı çalışır. Bu değerle oynayarak en uygun latency'e ulaşabilirsin. Ancak bu değeri fazla zorlamak latency'i azaltma uğruna sisteme çok fazla yük bindireceğinden dolayı kayıtlarında takılmalar ve cızırtılar oluşabilir. Optimum değerde tutmalısın.

3. Birden fazla kanal ile çalışıyor ve kanallara çok fazla efect uyguluyorsan bu bilgisayarın CPU sunu çok zorlar. Bunu aşmanın da en kolay yolu efekt uygulanmış kanalları audio mixdown ederek aıdio ses dosyası olarak tekrar programa çağırmaktır. Ya da kayıt esnasında kanalları freez edersen (dondurursan) faydasını görürsün.

4. En önemli çözüm ise profesyonel bir ses kartı ile çalışmaktır. Profesyonel bir ses kartının özelliklerine burada girmeyeceğim çünkü çok uzun bir konu. Ancak ses kartının en önemli kriteri AD/DA convertor kalitesidir.

Umarım önerilerim Latency problemine naçizane bir çözüm olabilir :)

Müzikle kalın.
Sevgiler
 
Cevap: Ses kayıt ve sahne sistemleri

Merak ettiklerimin cevaplarını az çok alıyorum.Herkese teşekkürler.Bir kısmının cevabını almış olsam da konu bütünlüğünü bozmamak adına iyi bilen arkadaşlardan şunlara cevap istiyorum:
1. Dijital mikser ile analog mikserin birbirine göre avantaj ve dezavantajları nelerdir?
2. Dijital ve analog mikserlerde canlı müzik veya stüdyo için hangi özelliklere ve markalara dikkat edersiniz?
3. Yamaha O2r için ne dersiniz?ADAT kartlar cihaza ne katar?
4. Monitörlerde "Şu özellik olmazsa olmaz." dediğiniz neler var?
5. SERVO'nun monitörleri (sahne veya stüdyo) için iyi şeyler söyleyebilir misiniz?
 
Cevap: Ses kayıt ve sahne sistemleri

Sevgili francesco,
Elde etmek göreceli bir kavramdır.İnsanların maddi durumu ve sahip olma tutkusuna göre kişiden kişiye değişir. Kullanım kolaylığıda öyle. Ancak piyasadaki bir çok programı öyle yada böyle kurcalamış (ya da kullanmış) birisi olarak şunu söyleyebilirim ki sequencer programların hepsinin çalışma mantığı aynıdır. İnsan hayatında en zor olan iki şey yürümek ve dil öğrenmektir. Onlarıda 3-5 yaş sınrında çözebildiğimize göre ortalama kavrama gücüne sahip biri cubase gibi bir programı kurcalayarak (ve tabii tutkusu ölçüsünde) araştırarak ve okuyarak çok kısa bir sürede verimli bir hale getirebilir. Bahsettiğin öğrenim yöntemini yadırgadığımı düşünme sakın. Saygı duyuyorum. Böyle düşünmemin tek nedeni müzik teknolojilerindeki gelişmelerin bizim sanatsal ve teknolojik ömrümüzü zorluyor olması. Eğer müziği ve müzik teknolojilerini eolarak gören arkadaşlar varsa onlara daha eğlenceli programlar (ya da forumlar) tavsiye edebilirim.ğlence olarak gören arkadaşlar varsa onlara daha eğlenceli programlar (ya da forumlar) tavsiye edebilirim. Ancak sloganı Türk Piyanistler Birliği olan bir forumda eğitsel açıdan profesyonel yöntemlerin önerilmesi daha mantıklı geliyor bana. Müziği ve müzik teknolojilerini bir yaşam biçimi olacak kadar tutku ile sevenler varsa bu işten kendilerine bir profesyonellik te çıkarabilirler. Kısacası asıl sorun zaman...
Profesyonel müzisyenler için zaman çok önemlidir. Zira bir enstrümanda kendini geliştirmek için (kabul edilebilir bir enstrüman hakimiyetinden söz ediyorum) minimum 3 saat çalışması gerekir (kişiye göre değişebilir tabii). Evinde herhangi bir şarkının kaydını tek başına yapan birinin ise daha fazla müzik bilgisine ihtiyacı vardır. (Armoni, forum, ritim, aksan, prozodi v.s) Yani bir aranjör mantığı ile çalışması gerekir. Bu da zamanı ve bilgiyi doğru kullanmakla mümkün.

Latencey soruna gelince. Evet gecikme önemli bir sorundur (en önemli sorun olmasa da). Piyasadaki bir çok ses kartı zero latency ibaresi ile satılsada kendi DSP olmayan ve direct monitöring imkanı sunmayan kartlar bu sorunu bize yaşatabiliyorlar. Tabii kartın Elimizdeki imkanlarla Latency problemini minimuma indirmenin bir kaç yöntemini;

1. Ses işeleme olaylarında (DSP) çok verimli çalışabilen ses sürücülerini yükleyebilirsin. Benim en çok güvendiğim ASIO4ALL dur. Tavsiye ederim.

2. Ses kartının örnekleme frekansı aynı zamanda latency ile ters orantılı çalışır. Bu değerle oynayarak en uygun latency'e ulaşabilirsin. Ancak bu değeri fazla zorlamak latency'i azaltma uğruna sisteme çok fazla yük bindireceğinden dolayı kayıtlarında takılmalar ve cızırtılar oluşabilir. Optimum değerde tutmalısın.

3. Birden fazla kanal ile çalışıyor ve kanallara çok fazla efect uyguluyorsan bu bilgisayarın CPU sunu çok zorlar. Bunu aşmanın da en kolay yolu efekt uygulanmış kanalları audio mixdown ederek aıdio ses dosyası olarak tekrar programa çağırmaktır. Ya da kayıt esnasında kanalları freez edersen (dondurursan) faydasını görürsün.

4. En önemli çözüm ise profesyonel bir ses kartı ile çalışmaktır. Profesyonel bir ses kartının özelliklerine burada girmeyeceğim çünkü çok uzun bir konu. Ancak ses kartının en önemli kriteri AD/DA convertor kalitesidir.

Umarım önerilerim Latency problemine naçizane bir çözüm olabilir :)

Müzikle kalın.
Sevgiler
Yazınızı dikkatle ve ilgiyle okudum...Benim yazamadıklarımı siz cesaretle yazmışsınız.Tekrar teşekkür ederim...Söylediğiniz gibi Müzik eğlence değil benim gibi insanların asli işidir...Ben uzun yıllardır müzik yaparken bırakın zevk almayı aksine işkence çekiyorum...Bir inşaatta işçi olsam daha mutlu olurdum herhalde...İşverenin,dinleyicinin.bir türlü oturmayan elektronik teknolojisinin kahrını çekmekten bıktım usandım...Üstüne üstlük sayısız müzik stillerini de icra etmek zorundasın...Hele hele bulunduğum coğrafya da etnik unsurların çok olması nedeniyle,bir de onların diliyle,onların müziğini de yapmak zorundasın...Ya Allah Kahretsin cenazende bile doğru dürüst matemini tutamıyorsun..Bu nasıl zevk?..
Olayın diğer boyutu;Müzik insanları eğlendirmek sanaatımıdır?O zaman niye Protest Müzik yapıyoruz...Cenazelerimizde müzik diliyle niçin ağıtlar yakıyoruz?Hepimizin bildiği bu konuları uzatmak istemiyorum...İlla da Alaturka diyenler varsa,herhalde bunlar hiç hasta olmayan,yakınları vefat etmeyen,ekonomileri iyi,hazcı değişik bir insan türü mü?
Müziği daha beyniyle yapamayıp aletlerle.softwerelerle uğraşan arkadaşlara önemli tavsiye:zamanınızı bu softwereleri çözmekle harcayacağınıza iyi bir müzisyen olmanın mücadelesini verin.İyi bir müzisyen olmanın yolu da çalışmakla,araştırmakla ve dinlemekle olur.size bir ens.bir boş kağıt,bir kurşun kalem yeter...FAZLASINA GEREK YOK!..(çok ileri gittim herhalde:eek:)sevgiylekalın...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Cevap: Ses kayıt ve sahne sistemleri

Ben sorularıma cevap arıyordum; fakat olay tartışmaya döndü.Ben ne sordum, siz ne yazdınız.
 
Cevap: Ses kayıt ve sahne sistemleri

Ben sorularıma cevap arıyordum; fakat olay tartışmaya döndü.Ben ne sordum, siz ne yazdınız.
Dostum çok haklısınız...Ben kendi adıma özür dilerim.Çaldığım tesiste çalışan gariban bir ailenin 7 yaşındaki kızımıza tesisimizin önünde araba çarptı.Yavrum 5 gün komada kaldıktan sonra vefat etti.Biz o akşam aynı tesiste düğün çalmak zorunda kaldık...Halimizi düşünün artık.Zaten ben sorunuza değil yapmış olduğum alıntıyı değerlendirerek acımı sizinle paylaşmak istedim...
Sorularınıza değerli arkadaşlarımız yanıt verecektir...Sizden tekrar özür dileyerek,sağlıklı uzun bir yaşam sürmenizi diliyorum...sevgilerimle...:(
 
Cevap: Ses kayıt ve sahne sistemleri

Dostum çok haklısınız...Ben kendi adıma özür dilerim.Çaldığım tesiste çalışan gariban bir ailenin 7 yaşındaki kızımıza tesisimizin önünde araba çarptı.Yavrum 5 gün komada kaldıktan sonra vefat etti.Biz o akşam aynı tesiste düğün çalmak zorunda kaldık...Halimizi düşünün artık.Zaten ben sorunuza değil yapmış olduğum alıntıyı değerlendirerek acımı sizinle paylaşmak istedim...
Sorularınıza değerli arkadaşlarımız yanıt verecektir...Sizden tekrar özür dileyerek,sağlıklı uzun bir yaşam sürmenizi diliyorum...sevgilerimle...:(

Öncelikle başınız sağ olsun.Allah'tan o kardeşimize rahmet, ailesine sabırlar diliyorum.Kolay değil böyle şeyleri kaldırmak.

Müzik evrensel bir dil.Benzer tınılar benzer duyguları oluşturur her millette.Biz de kendi çapımızda bir şeyler yapmaya çalışıyoruz.Bu konuda "cahil" kalmamak içn bilenlerden bir şeyler öğrenmeye çalışıyoruz.İlginiz için teşekkürler...
 
Cevap: Ses kayıt ve sahne sistemleri

Ben hâlâ sorularıma cevap arıyorum.Siz de bir şeyler ekleyin.Daha çok soru, daha çok bilgi... ;)
 
Cevap: Ses kayıt ve sahne sistemleri

sevgili francesco digital mixer lerle analogların arasında tabiki ciddi boyutlarda saound ve kullanım farkları var.tabi birde fiyat farkı..digital mxerleri ses kartları ve daw prgramlarıyla birlikte kollektif bir biçimde kullanabılır ve digital dunyanın olanaklarından sonuna kadar faydalanabılırken .analoglarda daha kısıtlı imkanlar la calısabılmekteyız.

marka konusu ise tam bir curcuna gerçekten son dönem çıkan markalarla bırlıkte sanırım 60 kadar iddalı marka var bu konuda dunyada. tercıh ıse ekonomık durumunla bırebır ılgılı tabıkı..

monıtor konusu ıse olmazsa olmaz bır durum ama kayıt monıtoru mix monıtoru masterıng monıtoru derken oda aynı şekilde baya bı marka var ve yıne fıyat:) butcenı bıraz zorlarman gerekecek sıradan bır monıtorle yaptıgın işler le profesyonel referans monıtorlerle yapılan işler arasındakı farkları anlatmama gerek tabıkı tok sanırım.
servo monıtor hıc kullanmadıgım ıcın yorum yapamayacagım ..kolay gelsın kardesım..
 
Cevap: Ses kayıt ve sahne sistemleri

sevgili francesco digital mixer lerle analogların arasında tabiki ciddi boyutlarda saound ve kullanım farkları var.tabi birde fiyat farkı..digital mxerleri ses kartları ve daw prgramlarıyla birlikte kollektif bir biçimde kullanabılır ve digital dunyanın olanaklarından sonuna kadar faydalanabılırken .analoglarda daha kısıtlı imkanlar la calısabılmekteyız.

marka konusu ise tam bir curcuna gerçekten son dönem çıkan markalarla bırlıkte sanırım 60 kadar iddalı marka var bu konuda dunyada. tercıh ıse ekonomık durumunla bırebır ılgılı tabıkı..

monıtor konusu ıse olmazsa olmaz bır durum ama kayıt monıtoru mix monıtoru masterıng monıtoru derken oda aynı şekilde baya bı marka var ve yıne fıyat:) butcenı bıraz zorlarman gerekecek sıradan bır monıtorle yaptıgın işler le profesyonel referans monıtorlerle yapılan işler arasındakı farkları anlatmama gerek tabıkı tok sanırım.
servo monıtor hıc kullanmadıgım ıcın yorum yapamayacagım ..kolay gelsın kardesım..

Sağ olasın üstad.Araştırdıkça öğreniyoruz işte. :)
 
Cevap: Ses kayıt ve sahne sistemleri

Bir tek ben mi meraklıyım böyle şeylere?Diğer arkadaşlar da sorsun, hepimiz öğrenelim.
 

Benzer konular

Demonu Paylaş Yine Yarışma Yapalım mı ? Anket

  • Evet

    Oy: 16 69.6%
  • Kararsızım

    Oy: 7 30.4%
  • Hayır

    Oy: 0 0.0%

Delüxe üyelik Yapın sizinde olsun.. (Sunucu Ödemeleri için katkınız olsun)

Son kaynaklar

İyiki Doğdunuz :)

Geri
Üst