• '' 20 '' Konu Açan yada mesaj yazmış olan Rütbe '' Özel üye '' olucaktır.. Vip üye de 200 konu yada Cevap vermiş olan Rütbe kazanacaktır saygılar

Tsm ve thm için org tercihi

Cevap: Tsm ve thm için org tercihi

Sayın, Telli Saz ve Polatoğlu

Cevaplarınız için teşekkür ederim.

Forumun başında belirttim. Tavsiyelerinizde bütçe de olsun fakat, bütçeyi ikinci planda tutalım. Bu nedenle eski model orglar zaten herkesin bütçesini dengeler. Esas olan TSM ve THM icrasına ve kullanım kolaylığı olan en uygun özellikteki orgu tespit etmek ve tavsiyeleriniz bu yönde değerlendirmektir.
Çok pahalı org, "en iyi org" anlamı çıkarmayalım. Her pahalı güzelin mutlaka bir kusuru vardır.Öyle olsaydı, geçmiş zamanlarda çıkan en pahalı orglar, neden şimdiye kadar iyi olamadı?Neden hep arayış içerisindeyiz, bir düşünün. Çünkü işin içinde hep teknoloji ve talep var. Bu nedenle en azından alacağımız bir orgu amacımıza uygun, uzun vadeli kullanmaktır.
Forumda görüyorum, en son çıkanı veya ve pahalı olanı alınan orgların bile bu gün aldığını neredeyse ertesi günü çeşitli sebeplerle satanlar var. Üstelik zararına. Bu duruma düşmek kimsenin vicdanı rahat ettirmez. Onun için isabetli bir org tavsiye yaparak bu alım-satım-değiştirme karar sürecinde destek olmaktır.

Ketron modellerinin ses, ritim ve sağlamlık bakımından kaliteli olduğunu, ancak cihazın pratikliği ve teknik destek hususunda ne dersiniz?

Önceki cevap paylaşımda; bir orgun bana göre profesyonel olabilmesi için, bir eser içinde çeşitli ritimler varsa (8/8 - 3/4 -10/8 vb.) bu eseri icra ederken ritimler arası anlık geçiş yapabilme özelliklerine sahip midir? Sahip değilse eser yorumunda hatalar yaparsınız. Bu açığı her ne kadar doğaçlama ile kapatırsanız kulağı keskin olanların dikkatini çeker.Lütfen tavsiye ettiğiniz orglarda ritimler arası kesintisiz geçiş yapma (bir tuşla gibi) özellikleri var mıdır, yok mudur? Belirtiniz.

Yorumlarınız için tekrar teşekkür eder, saygı ve sevgilerimle...

şimdi şöyle pahalı ürün kaliteli ürün değildir buna katılıyorum. ritm ve pratiklik yönünden pax serisi önde yüzden sordum.
roland bk ücret yönünden sound kalitesini fazlasıyla veren bir cihaz mesala. türk müziğine de uygun ritm de geniş ama pratik değil veya sahne de korg'a nazaran pratiklik konusunda zorlayabilir sizi. evde kullanılacaksa kimse bk 5 şaşmasın derim yani fiyatı uygun olduğu için 128 polifonik önemli bir faktör çoğu kullanıcı bunu atlıyo, satıcılar da atlıyo. ben bir kezinde bir dükkana g600 mü, korg is 50 mi demiştim satıcı bana aynı demişti yıllar sonra anladım ki hiçte aynı değil çünkü is 50, 32 polifonik dandik bir soundu var.
 
Cevap: Tsm ve thm için org tercihi

Sayın Polatoğlu,

Samimi değerlendirmeniz beni mutlu etti, teşekkür ederim.

Korg da Roland da TSM ve THM için uygun diyorsunuz. Korg modellerin genelde ritim ve pratiklik yönünde daha üst seviyede olduğunu fakat saund (ses) yönünden daha normal seviyede olduğunu söylemektesiniz. Rolandlar ise, ses kalitesi olarak üst seviyelerde, pratiklikte ise orta seviyelerde ayrıca önemli olan hususlardan biri 128 polifonik olduğunu anlıyorum.

Bu açıklamalarınız ötesinde aradığım, önceki iki açıklamada da belirtmiş olduğum gibi bir şarkıda değişik bir kaç ritimler varsa ve bu ritimler arasında şarkıyı kesintiye uğratmadan ani geçiş sağlayan özellik var mı, yok mu? Çeşitli ritimli şarkıları nasıl çalıyorsunuz? Merak etmekteyim. Bahsettiğim özellikleri olan böyle bir org var ise lütfen bir bilen açıklama yapsın.
 
Cevap: Tsm ve thm için org tercihi

Sayın Polatoğlu,

Samimi değerlendirmeniz beni mutlu etti, teşekkür ederim.

Korg da Roland da TSM ve THM için uygun diyorsunuz. Korg modellerin genelde ritim ve pratiklik yönünde daha üst seviyede olduğunu fakat saund (ses) yönünden daha normal seviyede olduğunu söylemektesiniz. Rolandlar ise, ses kalitesi olarak üst seviyelerde, pratiklikte ise orta seviyelerde ayrıca önemli olan hususlardan biri 128 polifonik olduğunu anlıyorum.

Bu açıklamalarınız ötesinde aradığım, önceki iki açıklamada da belirtmiş olduğum gibi bir şarkıda değişik bir kaç ritimler varsa ve bu ritimler arasında şarkıyı kesintiye uğratmadan ani geçiş sağlayan özellik var mı, yok mu? Çeşitli ritimli şarkıları nasıl çalıyorsunuz? Merak etmekteyim. Bahsettiğim özellikleri olan böyle bir org var ise lütfen bir bilen açıklama yapsın.

örneğin 5/8 ritm çalıyorken ortada 9/8 ritime geçmekten bahsediyorsanız onu bir arkadaş bu formda gözüme ilişmişti bk 5 de açıklıyordu. benim ihtiyacım olmadığı için detaylı okumamıştım formda bulabilirsiniz. ama var yani gördüm iyi biliyorum.
 
Cevap: Tsm ve thm için org tercihi

Sayın Polatoğlu

İlginize tekrar teşekkür ederim.

Evet. Ritim geçişlerinden bahsediyorum.Fakat ilginç olan sizin söyleminiz olan; "buna benim ihtiyacım yok" demeniz, yoksa bu işi çok profesyonelce başka türlü yapıyorum olarak mı anlayalım. Doğrusu çok şaşırdım.Bir gün gelir sizin de bu tür şarkıları icra etmeye ihtiyaç duyacaksınız. İster TSM, ister THM müzik olsun. Bir şarkı içinde birden fazla ritimle çalınabilecek yüzlerce hatta binlerce böyle notalar vardır. Bunların arasında çok popüler olan şarkılar da vardır. Bir gün gelir bu şarkıları ister meraktan ister bir istek karşısında çalmaya karşı karşıya kalırsanız o zaman ne yaparsınız ya da nasıl yapıyorsunuz diyelim? Doğrusu ben, ihtiyaç duymamanıza çok şaşırıyorum. Kullandığınız orgda ritimler arası anlık geçiş özelliği yoksa bu işi nasıl başardığınız konusunda pratik bir çözümünüz var ise lütfen paylaşmaktan çekinmeyiniz.

TSM ve THM org tavsiyesi bulunulurken ritim geçiş hareket özelliklerin olması, icrada orijinalliğin sağlanması bakımından aslında çok fayda vardır. Bir şarkı içinde değişik ritim geçişlerini anlık hızla (bir tuşla) sağlayan bir org modeli var ise belirtiniz. Özellikle o org üzerinde daha çok duralım. Aksi halde, bu tür şarkı ritimler karşısında nasıl bir çözüm yolu bulduklarını anlatabilecek bir arkadaşımız bir açıklama yaparlarsa hepimiz mutluluk duyarız. Tekrar görüşmek üzere, saygı ve sevgilerimle...
 
Cevap: Tsm ve thm için org tercihi

Değerli Arkadaşlar;

Tavsiye edilen org özellikleri içinde, bir şarkıda değişik ritimleri olan ve bu ritimler arasında hiç kesinti olmadan geçişini sağlayan (bir tuşla) bir org olup olmadığı hususunda bana hatırlatmada bulunan değerli Forum arkadaşımız, üyemiz sayın Polatoğluna buradan kendilerine ayrıca teşekkür ederim. Trakya müzikte bu konuda yaptığım araştırmada, daha önceden benzer konuyu işleyen üyemiz sayın Yıldırım Şahin'e de ayrıca teşekkür ederim. Kendileri bu konuda yaptığı açıklamadan bir alıntı olarak veriyorum:

Trakya Müzik üyemiz sayın Yıldırım Şahinden Alıntı:

Sezonun yavaşlamasından dolayı dün gece BK-5 OR'yi biraz kurcalama fırsatı buldum ve bu küçük devin çok güzel bir özelliğini keşfettim. Bir ritmin varsiyonlarını dilediğiniz gibi değiştirme inkanınız var. Mesela kendinize bir ritim seçiyorsunuz diyelimki 4/4 ritim seçtiniz bu ritmin ikinci varsiyonunu 5/8, üçüncü varsiyonunu 7/8, ve dördüncü varsiyonunu 6/8 yapabilirsiniz. Bununlada kalmayıp her varsiyonu major ayrı, minör ayrı ve 7li ayrı ritimler olarakta yapabilirsiniz. İsterseniz intro fill ve end. leride dilediğiniz gibi kopyalama yöntemi ile değiştirme imkanınız var. Bunları ritim composer menüsünden track edit i seçerek kopyalama yöntemi ile gerçekleştirebilirsiniz. Bilgilerinize..

Sayın Yıldırım Şahin'in yorumlarına katılanların Roland BK-5 OR özelliklerine benzer rolandın diğer modellerin bazılarında da var olduğunu, ayrıca Roland dışında diğer marka orglarda da var olduğunu söyleyenler vardır. O yorumda bulunanlar bu konuda en iyileri Roland BK-5 OR olduğunu ifade etmektedirler.

Değerli Arkadaşlar; TSM ve THM org tavsiyesi ile ritim geçişleri konuları hakkında tecrübeye sahip olan arkadaşlarımızın yorum yapmaya ve org tavsiyesinde bulunmaya devam etmelerini özellikle rica ederim. Tekrar görüşmek üzere...
 
Cevap: Tsm ve thm için org tercihi

hocam artık yeni teknoloji orgların birçoğunda bahsettiğiniz ritim geçişleri var geçen gün biş şarkı aklıma takıldı çalmayı denedim örnek şarkı bolero ama ana nakarat şan bölümü duble sadece bi kısmı duble benim kullandığım cihaz pa80 her ritimde 4 varyasyon var açtım boleroyu eseri çalıyorum yalnız 4varyasyondada duble yok işte ozaman napıyoruz başka ritmin içinden bolero ritminin 1tane varyasyonuna duble yani 8 8lliği kopyalıyoruz öteki türlü örnek 9 8 lik bi ritmi açtığınız zaman varyasyonların içinden farklı ölçüde yazılmış bi ritim bulamazsınız yada 7 8lik bi ritimin açtığınız zaman varyasyonlarda 6 8lik bulamazsınız buzamana kadar yamaha ketron korg çok alet değiştim daha öyle bi ritme denk gelmedim
 
Cevap: Tsm ve thm için org tercihi

Hocam, mevcut profesyonel cihazların hepsinde ritim değişimi oldukça kolay oluyor, ancak bildiğim kadarıyla hepsinde mevcut ölçünün bitmesi gerekiyor. Ölçü bitmeden geçiş yapacağınız ritmin tuşuna basınca, ölçü sonunda geçiş oluyor. Bazı cihazlarda ayarlarla oynanarak sanırım ölçü bitmeden de geçiş olabilir. Yalnız kullanacağınız ritimlerin ne hızda olacağını önceden kaydetmeniz gerekir, aksi halde geçiş olduğunda hız o ritmin orjinal hızında gerçekleşir. Bir de her ritimde yer alan perküsyonlar ve eşlik enstrümanları genellikle farklı farklı olduğu için örneğin 2-4 ritimden 4-4 lüğe geçtiğinizde eğer aynı eşlik enstrümanları ve davul kitiyle yazılmadıysa kulağa hoş gelmeyebilir.
En iyisi kendiniz ritim yazıp isteğinize göre düzenlemenizdir ancak yeni cihazlarda düzenleme yapmak ta kolay. Örneğin korg pa serisi çok geniş imkanlara sahip, yamaha or 700, a 2000, roland bk5 or, ketron xd9, sx 3000 gibi cihazlar da dsr1000 'e göre çok ilerdeler.
En güzeli cihazları yakın biryerlerde deneyerek, sorarak karar vermeniz bence.:)
 
Cevap: Tsm ve thm için org tercihi

Sayın Polatoğlu

İlginize tekrar teşekkür ederim.

Evet. Ritim geçişlerinden bahsediyorum.Fakat ilginç olan sizin söyleminiz olan; "buna benim ihtiyacım yok" demeniz, yoksa bu işi çok profesyonelce başka türlü yapıyorum olarak mı anlayalım. Doğrusu çok şaşırdım.Bir gün gelir sizin de bu tür şarkıları icra etmeye ihtiyaç duyacaksınız. İster TSM, ister THM müzik olsun. Bir şarkı içinde birden fazla ritimle çalınabilecek yüzlerce hatta binlerce böyle notalar vardır. Bunların arasında çok popüler olan şarkılar da vardır. Bir gün gelir bu şarkıları ister meraktan ister bir istek karşısında çalmaya karşı karşıya kalırsanız o zaman ne yaparsınız ya da nasıl yapıyorsunuz diyelim? Doğrusu ben, ihtiyaç duymamanıza çok şaşırıyorum. Kullandığınız orgda ritimler arası anlık geçiş özelliği yoksa bu işi nasıl başardığınız konusunda pratik bir çözümünüz var ise lütfen paylaşmaktan çekinmeyiniz.

TSM ve THM org tavsiyesi bulunulurken ritim geçiş hareket özelliklerin olması, icrada orijinalliğin sağlanması bakımından aslında çok fayda vardır. Bir şarkı içinde değişik ritim geçişlerini anlık hızla (bir tuşla) sağlayan bir org modeli var ise belirtiniz. Özellikle o org üzerinde daha çok duralım. Aksi halde, bu tür şarkı ritimler karşısında nasıl bir çözüm yolu bulduklarını anlatabilecek bir arkadaşımız bir açıklama yaparlarsa hepimiz mutluluk duyarız. Tekrar görüşmek üzere, saygı ve sevgilerimle...

ben halk ve sanat müziğinin batı versiyonu sentezi üzerinde besteler yapıyorum yani tarzım ama bu sizin dediğiniz şekilde mesala hangi eser var bir örnek verirseniz yorumu ona göre yazarım. diğer arkadaşların yorumları zaten haylice sizi tatmin edecektir. arkadaşın da dediği gibi ritm arası geçişlerde kitlerin aynı olması lazım yoksa kes kopyala yapılmış gibi olur :)
bir de o tür eserler bence çok azdır bana hiç denk gelmediğne göre bu nedenle azınlığa değil çocuğunluğa bakıp ta ona göre ihtiyaç belirlemek evladır. bu arad korg pa 80, 64 polifonik bilginiz olsun
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Cevap: Tsm ve thm için org tercihi

Sayın Polatoğlu

Selamlar. İster TSM olsun İster THM olsun her iki tarz müzikte çok miktarda yazılmış ritim çeşitliliği olan besteler vardır. Bunlara birkaç örnekle aşağıda belirteyim.

Örnek (TSM için);
1- HİCAZ makamında, bestesi Ömür Gençel'e ait (Gün Doğmadan Olsun Sabah)
7/4 ritimle başlayıp, 9/8 ve 2/4 ritimle devam eden.
2- HİCAZ makamında, bestesi Necdet Erdemli'ye ait (Tatlı Günler Yaşarken Yalnız Seninim Derdin)
8/8 ritimle başlayıp, 3/4 ritimle devam eden.
3- MUHAYYER makamında, bestesi Rüştü Şardağ'a ait (Bu Yaz Bebek'de Gördüm Bir Yüzü Ay Güzel)
10/8 ritimle başlayıp 8/8 ritimle devam eden.
4- UŞŞAK makamında, bestesi şerif İçli'ye ait (Değirmene Un Yolladım)
7/8 ritimle başlayıp, 9/8 ritimle devam eden
5- UŞŞAK makamında, bestesi Sadettin Kaynak'a ait (Dursun Kaptan) adlı şarkı
9/8 ritimle başlayıp, 2/4 ve 5/8 ritimle devam eden.
6- ACEM-KÜRDİ makamında, bestesi Arif Sami Toker'e ait (Artık Gelecek Sanma Sakın Geçti O Günler)
8/8 ritimle başlayıp, 9/8 ritimle devam eden.
7- MUHAYYER-KÜRDİ makamında, bestesi Selahattin Pınar'a ait (Bakışı Çağırır Beni Uzaktan)
10/8 ritimle başlayıp, 9/8 ritimle devam eden.

Örnek (THM için);
1- KONYA Yöresine ait, bestesi Muzaffer Sarı Sözen'e ait (Çay Benim Çeşme Benim)
2/4 ritimle başlayıp, 3/4-5/4-5/8 ritimle devam eden.
2- KONYA Yöresine ait, bestesi Muzaffer Sarı Sözen'e ait (Karanfil Oylum Oylum)
7/8 ritimle başlayıp, 2/4 ritimle devam eden
3- TRABZON yöresine ait, bestesi Muzaffer Sarı Sözen'e ait (Gemiciler Kalkalım)
7/8 ritimle başlayıp, 2/4 ritimle devam eden.
4- SAMSUN Yöresine ait, bestesi Muzaffer Sarı Sözen'e ait (Çarşamba Dedikleri)
5/4 ritimle başlayıp, 2/4 ritimle devam eden.
5- KARS Yöresine ait, bestesi Muzaffer SarıSözen'e ait ( Bir Hışmınan Geldi Geçti - Kizir Oğlu)
6/8 ritimle başlayıp, 3/8 ve 10/8 ritimle devam eden.
6- SİVAS, Şarkışla Yöresine ait, bestesi Muzaffer sarı Sözen'e ait (Şu Karşıki Karlı Dağlar)
7/8 ritimle başlayıp, 4/4 - 5/8 - 3/8 ve 6/8 ritimle devam eden.

Örneklerde görüldüğü gibi daha niceleri...


Yeni tip orglarda ritim geçişleri mevcut olduğunu, çalınacak esere göre öncesinde ritim varyasyon ayarlarının mutlaka yapılması ve hafızaya alınması gerektiğini, aksi halde özellikle bir ritimden diğer bir ritime geçişte tempo farklarının oluşacağı ve ayrıca her ritim içeriği farklı sazlardan oluştuğundan dolayı bir takım uyum sorunu ortaya çıkacağını belirten Forum arkadaşımız Piyanistalı 3460 ve Amattot arkadaşlarımız konuya açıklama getirmişlerdir.

Bu açıklamaların yanlış olduğunu düşünen veya açıklamalara ilave yapmak isteyenlerimiz varsa cevap vermeleri yararlı olacaktır. Unutmayalım, ana konumuz TSM ve THM için org tavsiyesidir. Tavsiye edilecek org marka veya modelin yukarıda örnekleme yaptığım bestelerin ritimlerini kullanabilecek özelliklere sahip olmalıdır.

Üyemiz sayın Polatoğlu; Karışık ritimli eserler ile karşılaşmamanız çok manidar Bu işin azı varmış, çoğuna bakalım diye bir şey yok. Müzik evrensel olduğu için, sizin veya başkalarının çok sevdiği bu tarz ritimle yazılmış besteleri çalma ile karşı karşıya bir gün kalabilirsiniz. Müzik, sadece düğün salonlarındaki gibi dum-tıs dum-tıs deyip 2/4-4/4 veya 7/8-9/8 ile müziği bitiremeyiz. Bu nedenle, kendinizi geliştirmek istiyorsanız nota öğrenmeniz konusunda tavsiye ederim. Konservatuar mezunu değilim, ben de bu konuda az da olsa nota dersleri aldım. Ben şimdiye kadar yaklaşık 20.000 eser (TSM-THM notaları) gözden geçirdim. En az iki ritimden oluşan o kadar çok eser var ki, bu konuda İnternette NOTA arşivlerini taramanız yeterli.

Sayın Polatoğluna, Amattor ve Piyanistali3460'a o güzel açıklamalarınızdan oldukça faydalandım. Tekrar teşekkür ederim. Saygı ve sevgilerimle...
 
Cevap: Tsm ve thm için org tercihi

Sayın Polatoğlu

Selamlar. İster TSM olsun İster THM olsun her iki tarz müzikte çok miktarda yazılmış ritim çeşitliliği olan besteler vardır. Bunlara birkaç örnekle aşağıda belirteyim.

Örnek (TSM için);
1- HİCAZ makamında, bestesi Ömür Gençel'e ait (Gün Doğmadan Olsun Sabah)
7/4 ritimle başlayıp, 9/8 ve 2/4 ritimle devam eden.
2- HİCAZ makamında, bestesi Necdet Erdemli'ye ait (Tatlı Günler Yaşarken Yalnız Seninim Derdin)
8/8 ritimle başlayıp, 3/4 ritimle devam eden.
3- MUHAYYER makamında, bestesi Rüştü Şardağ'a ait (Bu Yaz Bebek'de Gördüm Bir Yüzü Ay Güzel)
10/8 ritimle başlayıp 8/8 ritimle devam eden.
4- UŞŞAK makamında, bestesi şerif İçli'ye ait (Değirmene Un Yolladım)
7/8 ritimle başlayıp, 9/8 ritimle devam eden
5- UŞŞAK makamında, bestesi Sadettin Kaynak'a ait (Dursun Kaptan) adlı şarkı
9/8 ritimle başlayıp, 2/4 ve 5/8 ritimle devam eden.
6- ACEM-KÜRDİ makamında, bestesi Arif Sami Toker'e ait (Artık Gelecek Sanma Sakın Geçti O Günler)
8/8 ritimle başlayıp, 9/8 ritimle devam eden.
7- MUHAYYER-KÜRDİ makamında, bestesi Selahattin Pınar'a ait (Bakışı Çağırır Beni Uzaktan)
10/8 ritimle başlayıp, 9/8 ritimle devam eden.

Örnek (THM için);
1- KONYA Yöresine ait, bestesi Muzaffer Sarı Sözen'e ait (Çay Benim Çeşme Benim)
2/4 ritimle başlayıp, 3/4-5/4-5/8 ritimle devam eden.
2- KONYA Yöresine ait, bestesi Muzaffer Sarı Sözen'e ait (Karanfil Oylum Oylum)
7/8 ritimle başlayıp, 2/4 ritimle devam eden
3- TRABZON yöresine ait, bestesi Muzaffer Sarı Sözen'e ait (Gemiciler Kalkalım)
7/8 ritimle başlayıp, 2/4 ritimle devam eden.
4- SAMSUN Yöresine ait, bestesi Muzaffer Sarı Sözen'e ait (Çarşamba Dedikleri)
5/4 ritimle başlayıp, 2/4 ritimle devam eden.
5- KARS Yöresine ait, bestesi Muzaffer SarıSözen'e ait ( Bir Hışmınan Geldi Geçti - Kizir Oğlu)
6/8 ritimle başlayıp, 3/8 ve 10/8 ritimle devam eden.
6- SİVAS, Şarkışla Yöresine ait, bestesi Muzaffer sarı Sözen'e ait (Şu Karşıki Karlı Dağlar)
7/8 ritimle başlayıp, 4/4 - 5/8 - 3/8 ve 6/8 ritimle devam eden.

Örneklerde görüldüğü gibi daha niceleri...


Yeni tip orglarda ritim geçişleri mevcut olduğunu, çalınacak esere göre öncesinde ritim varyasyon ayarlarının mutlaka yapılması ve hafızaya alınması gerektiğini, aksi halde özellikle bir ritimden diğer bir ritime geçişte tempo farklarının oluşacağı ve ayrıca her ritim içeriği farklı sazlardan oluştuğundan dolayı bir takım uyum sorunu ortaya çıkacağını belirten Forum arkadaşımız Piyanistalı 3460 ve Amattot arkadaşlarımız konuya açıklama getirmişlerdir.

Bu açıklamaların yanlış olduğunu düşünen veya açıklamalara ilave yapmak isteyenlerimiz varsa cevap vermeleri yararlı olacaktır. Unutmayalım, ana konumuz TSM ve THM için org tavsiyesidir. Tavsiye edilecek org marka veya modelin yukarıda örnekleme yaptığım bestelerin ritimlerini kullanabilecek özelliklere sahip olmalıdır.

Üyemiz sayın Polatoğlu; Karışık ritimli eserler ile karşılaşmamanız çok manidar Bu işin azı varmış, çoğuna bakalım diye bir şey yok. Müzik evrensel olduğu için, sizin veya başkalarının çok sevdiği bu tarz ritimle yazılmış besteleri çalma ile karşı karşıya bir gün kalabilirsiniz. Müzik, sadece düğün salonlarındaki gibi dum-tıs dum-tıs deyip 2/4-4/4 veya 7/8-9/8 ile müziği bitiremeyiz. Bu nedenle, kendinizi geliştirmek istiyorsanız nota öğrenmeniz konusunda tavsiye ederim. Konservatuar mezunu değilim, ben de bu konuda az da olsa nota dersleri aldım. Ben şimdiye kadar yaklaşık 20.000 eser (TSM-THM notaları) gözden geçirdim. En az iki ritimden oluşan o kadar çok eser var ki, bu konuda İnternette NOTA arşivlerini taramanız yeterli.

Sayın Polatoğluna, Amattor ve Piyanistali3460'a o güzel açıklamalarınızdan oldukça faydalandım. Tekrar teşekkür ederim. Saygı ve sevgilerimle...

ya ustam bağışlayın oldukça geniş arşiviniz var, bu kadar geniş bir arşiv için 1 cihaz yetersiz kalabilir. ben uşşak, hüseyin ve beyati makamlarını seviyorum. çalışmalarınızı beklerim her daim. kolay gelsin.
 

Benzer konular

Demonu Paylaş Yine Yarışma Yapalım mı ? Anket

  • Evet

    Oy: 17 68.0%
  • Kararsızım

    Oy: 7 28.0%
  • Hayır

    Oy: 1 4.0%

Delüxe üyelik Yapın sizinde olsun.. (Sunucu Ödemeleri için katkınız olsun)

Son kaynaklar

Geri
Üst