• '' 20 '' Konu Açan yada mesaj yazmış olan Rütbe '' Özel üye '' olucaktır.. Vip üye de 200 konu yada Cevap vermiş olan Rütbe kazanacaktır saygılar

Org üzerinde Makamlara göre Komalar ve Akorlar..

haberci_arif

Administrator
Yönetici
Administrator
Vip Üye
5 Yıl ve Daha Eski Üyemiz
Özel Üye
Katılım
21 Ocak 2010
Mesajlar
1,643
Tepkime puanı
60
Puanları
48
Konum
Sultanciftlgi/Sultangazi
Web sitesi
www.ceptelefonuparcasi.com
Enst.
Korg İS40
USSAK
SES**** KOMALAR******* AKORLAR
La***** si****** fa#**** Am***** Dm***** Gsus
Si***** do#**** sol#**** Bm***** Em***** Asus
Do***** re***** la****** Cm***** Fm***** Bbsus
Re***** mi***** si****** Dm***** Gm***** Csus
Mi***** fa#**** do#**** Em***** Am***** Dsus
Fa***** sol***** re***** Fm***** Bbm**** Ebsus
Sol***** la***** mi***** Gm***** Cm***** Fsus

SABA
SES**** KOMALAR******* AKORLAR
La***** si****** fa#**** Am***** C#***** Gsus
Si****** do#**** sol#**** Bm***** D#***** Asus
Do***** re***** la****** Cm***** E****** Bbsus
Re***** mi***** si****** Dm***** F#***** Csus
Mi***** fa#**** do#**** Em***** G#***** Dsus
Fa***** sol***** re***** Fm***** A****** Ebsus
Sol***** la****** mi***** Gm***** B****** Fsus

HUZZAM
SES**** KOMALAR******* *AKORLAR
La***** fa#**** A **** E***** Dsus
Si****** sol#**** B****** F#**** Esus
Do***** la***** C ***** G ***** Fsus
Re***** si***** D ***** A ***** Gsus
Mi***** do#**** E ***** B ***** Asus
Fa***** re***** F ***** C ***** Bbsus
Sol**** mi***** G ***** D***** Csus

HICAZ
SES**** KOMALAR ********AKORLAR
La***** fa#**** A ***** Bb **** Dm
Si***** sol#**** B****** C ***** Em
Do**** la****** C****** C#**** Fm
Re***** si****** D****** D#**** Gm
Mi***** do#**** E****** F***** Am
Fa***** re***** F****** F#***** Bbm
Sol***** mi***** G****** G#***** Cm

HICAZKAR
SES**** KOMALAR **AKORLAR
La***** A **** Bb **** Dm
Si***** B****** C ***** Em
Do***** C***** C#**** Fm
Re***** D****** D#***** Gm
Mi***** E***** F***** Am
Fa***** F****** F#***** Bbm
Sol**** G****** G#***** Cm

KARCIGAR
SES**** KOMALAR ********AKORLAR
La***** si***** mi***** Am***** Gsus*** D
Si***** do#*** fa#**** Bm***** Asus*** E
Do**** re***** sol***** Cm***** Bbsus*** F
Re**** mi***** la***** Dm***** Csus*** G
Mi***** fa#**** si****** Em***** Dsus*** A
Fa***** sol***** do**** Fm**** Ebsus*** Bb
Sol***** la****** re***** Gm**** Fsus**** C

RAST
SES**** KOMALAR ********AKORLAR
La***** sol***** do***** A ***** E****** Bm
Si****** la***** re***** B****** F#***** C#m
Do***** si***** mi***** C****** G****** Dm
Re***** do#**** fa#**** D***** A****** Em
Mi***** re***** sol***** E***** B****** F#m
Fa***** mi***** la***** F****** C****** Gm
Sol***** fa#**** si***** G***** D****** Am

NIHAVENT
SES**** KOMALAR *AKORLAR
La***** Am**** Dm***** G
Si***** Bm**** Em***** A
Do**** Cm**** Fm***** Bb
Re**** Dm***** Gm***** C
Mi**** Em***** Am***** D
Fa**** Fm***** Bbm**** Eb
Sol**** Gm***** Cm***** F

KURDI
SES**** KOMALAR AKORLAR
La***** Am***** Dm***** Gm
Si***** Bm***** Em***** Am
Do***** Cm***** Fm***** Bbm
Re***** Dm***** Gm***** Cm
Mi***** Em***** Am***** Dm
Fa***** Fm***** Bbm**** Ebm
Sol***** Gm***** Cm***** Fm


Makamlara göre verilmesi gereken komalar ve muhtemel basılabilecek akorları.

Önemli not:
Komalı makamlarda üzerine koma denk gelen akorlarda komalı nota basılmamalıdır.
Aksi taktirde bu nota akumpanyada koma almayacak, naturel sesle çalacak ve uyumsuzluk olacaktır.
Bir çok piyanist kardeşimizin hassaiyet göstermediği bu duruma dikkat etmenizi öneririm.
Böylece yapacağınız programlar daha kulağa hoş gelecek, insanlar yaptığınız müzikten memnun olacak,
siz de yaptığınız işten zevk alacaksınız.mavistar@yahoo.com

düzenleyen :engin özkan
edit: Vehbi

ALINTIDIR,Emeği gecenlere teşekkür ederiz..saygılar.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Cevap: Org üzerinde Makamlara göre Komalar ve Akorlar..

Hüzzam karar sesi ( si ) de koma verilmesi gereken ses ( mi ) olması lazım benmi yanlış biliyorum acaba yoksa arkadaşmı yanlış yazmış.
 
Cevap: Org üzerinde Makamlara göre Komalar ve Akorlar..

Hicazkar karar sesi (sol ) koma ( si ) olacak tabloda bazıları doğru bazıları yanlış
 
Cevap: Org üzerinde Makamlara göre Komalar ve Akorlar..

Hüzzam karar sesi ( si ) de koma verilmesi gereken ses ( mi ) olması lazım benmi yanlış biliyorum acaba yoksa arkadaşmı yanlış yazmış.

üstadım tamamen alıntıdır bu paylaşım üsttede yazılı zaten bu tabloyu yapan kişininde adı yazılı yanlıslar varsa burdan doğruları yazarsak bu tabloya ihtiyac duyabilecek arkadaşlara yardımcı olmus oluruz...

sayglar....
 
Cevap: Org üzerinde Makamlara göre Komalar ve Akorlar..

Katılıyorum aynı fikirdeyim
 
Cevap: Org üzerinde Makamlara göre Komalar ve Akorlar..

Arif kardeşim yeniden bir tablo yapmak lazım , tabloyu ben yaparım ancak değerli hocaların bize yardım etmesi lazım .
 
Cevap: Org üzerinde Makamlara göre Komalar ve Akorlar..

Arif kardeşim yeniden bir tablo yapmak lazım , tabloyu ben yaparım ancak değerli hocaların bize yardım etmesi lazım .


Konuyu takip eden ve bilgisi olan üstadlar tabloyu kontrol ederlerse yanlıslar ortaya cıkar...
 
Cevap: Org üzerinde Makamlara göre Komalar ve Akorlar..

Arkadaslar bu tabloya bakarak komalar konusunda bir sey ögrenemezsiniz. Bu tablo yillardir bir cok sitede var. Yanlislar cok. Onun disinda da, makamda hangi seslerin koma aldigini bilmek kadar koma degerini de bilmek önemli. Ussak makamindaki koma degeri ile hüzzam calamazsiniz. Bunlarin hepsinin degerleri ayri. Bu sekilde asla olmaz. Bazi eserlerde cikislarda koma vardir inislerde yoktur vs. Bu öyle bu tarz bir tablo ile ögrenilecek bir sey degil.

Cok basit olarak bahsedeyim. Bati müziginde bir tam ses ikiye bölünür. Bu vesile ile ya bemol vardir ya diyez vardir.

Türk Müziginde ise bir tam ses 9 'a bölünür. Bunlarin hepsinin ayri isimleri vardir. Koma degerlerine göre adlandirilirlar. Kücük mücennep, bakiye, eksik bakiye, tanini vs. Her koma -50 degildir. Onun ismi macundur:)

Bu koma degerleri her makamin aldigi arizaya göre degisir. (Bir makamda tonlar koma aliyorsa bunlara ariza denir)

Simdiki orglardaki scala sistemi, dogru koma degerlerini ayarlamaya elverisli. Icrada yine sorun cikiyor. Ama zaten perdesiz sazlar icin yazilmis eserleri yüzde yüz dogru icra imkani neredeyse imkansiz. BAzi parcalarda cikista koma vardir iniste yoktur. Notada 3 komadir. Ancak calarken pes basilir vs vs.

Bu isin en dogrusu; akustik türk müzigi enstrümanlarindan birini dogru olarak calan bir arkadasinizla, abinizle, hocanizla bir araya gelip ona göre ayarlari saglikli olarak yapmak. O size mesela kemandan ya da kanundan ussak si verecek, siz de scala tunerden o tonu yakalayip kaydedeceksiniz. Bunu yaparken de bu tespit ettiginiz degerleri bir "kagida" not edin ve kaybetmeyeceginiz bir yere koyun.

Örnegin Ussak makaminin Si tonu araplarin kullandigi -50 degil , -60 tir. Cünkü ussak makaminda si biraz pes basilir ve bu makamin havasini da bu pes basma verir. Fa diyez - 50 degildir. Takribi -45`'tir. Vs vs.

Suslu akor basma diye bir mecburiyet te yoktur. Komali bölümlerde ana tonu basarsiniz olur biter. Siritmaz. Suslu akorlar, 6'lilar, dim' ler eksik 5'liler parcaya bambaska ayri bir hava verir ama ana olayi ögrenmeden bunlari ezbere ögrenmeye calisirsaniz, basarili olamazsiniz. Bu akorlar yanlis kullanildiginda iyi bir sey yapacam diye parcayi taninmaz hale sokabilir ;-)

Basarilar ve bol kazanclar
 

Demonu Paylaş Yine Yarışma Yapalım mı ? Anket

  • Evet

    Oy: 16 66.7%
  • Kararsızım

    Oy: 7 29.2%
  • Hayır

    Oy: 1 4.2%

Delüxe üyelik Yapın sizinde olsun.. (Sunucu Ödemeleri için katkınız olsun)

Son kaynaklar

İyiki Doğdunuz :)

Geri
Üst